ארה״ב: נחנך מתקן חדיש לניסוי מנועים היפר-סוניים

המפעל החדש של הרמאוס בפלורידה יבחן מנועים של כלי טיס מהדור הבא, במהירויות מעל 5 מאך

חברת האירוספייס והדפנס האמריקנית הרמאוס (HERMEUS) חונכת מתקן חדיש לניסוי מנועים של כלי טיס היפר-סוניים, נוכח הביקוש ההולך וגדל לכלים מסוג זה. המנועים החדשניים הללו דורשים מתקנים מיוחדים כמו מנהרות רוח ותאי ניסוי ובדיקה מותאמים לבדיקת גופים שטסים במהירויות חסרות תקדים.

על פי דיווח של WORLD DEFENSE NEWS, המתקן החדש של הרמאוס, הנקרא HEAT, נמצא בג'קסונוויל, פלורידה. ההנהלה הציבה לעצמה מטרה לבצע ניסויים בכלי טיס שמהירותם עולה על חמישה מאך. עד כה, עסקה החברה בבדיקת מנועים רגילים של כלי טיס צבאיים ואזרחיים. המייסד ומנכ"ל החברה, א. ג'. פיפליקה, מסר שכדי לבצע בדיקות במפעל החדש ממתינים יותר משנה בתור, בשל הביקוש הרב. הוא הביע תקווה שניתן יהיה לבצע בדיקות מנועים של כלי טיס צבאיים ואזרחיים שטסים במהירויות גבוהות.

במהלך החודשים האחרונים, נעשו במפעל הכנות למשימות היפר-סוניות. בנו מנהרות רוח ותאי בדיקה חדשים שיותאמו לדרישות החדשות. מנהל מתקני הניסוי במפעל, אלכס מילר, מסר שנדרשו התאמות לבדיקת מערכות כמו אספקת דלק למנועים, איסוף ורכישת נתונים ומערכות בקרת מנועים. כל אלה צריכים לעמוד בדרישות של מנוע המטיס כלי במהירות היפר-סונית.

המנוע שנבדק כרגע במפעל הרמאוס הוא F-100, מתוצרת תאגיד פראט אנד וויטני. מנוע זה מגיע למהירות של יותר מ-2.5 מאך, ומותאם גם לכלי טיס בלתי מאוישים שיטוסו במהירות דומה. בנוסף, בודקים במפעל גם מנועי CHINERA MK-3, אשר אמורים להגיע למהירויות היפר-סוניות של יותר מ-5 מאך.

חברת הרמאוס מציבה את עצמה בחזית הטכנולוגיה של כלי טיס היפר-סוניים, וממשיכה לקדם את הפיתוח והניסוי של מנועים חדשניים. המפעל החדש בג'קסונוויל מציין צעד משמעותי לקראת כלי טיס מהירים יותר בשמי העולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית