גוגל מעמיקה את מעמדה עם בינה מלאכותית: מעל רבע מהקוד נכתב על ידי AI

מנכ”ל החברה, סונדר פיצ’אי, מציין כי AI מגדיל את האטרקטיביות של השירותים ללקוחות קיימים וחדשים, אך האתגרים המשפטיים עשויים לאיים על המבנה העסקי של החברה

גוגל מעמיקה את מעמדה עם בינה מלאכותית: מעל רבע מהקוד נכתב על ידי AI

Credit: Christoph Dernbach/dpa via Reuters Connect

גוגל ממשיכה במגמת החדשנות בתחום הבינה המלאכותית, והשימוש שהיא עושה בטכנולוגיה זו גדל משמעותית גם בפיתוח מוצרים חדשים. מנכ”ל החברה, סונדר פיצ’אי, חשף בשיחת הרווחים לרבעון השלישי של 2024 כי יותר מרבע מהקוד החדש בגוגל נכתב על ידי כלי בינה מלאכותית, כאשר לאחר מכן הוא עובר בדיקה ואישור של מהנדסי החברה. ציון דרך זה מדגיש עד כמה הבינה המלאכותית חשובה לפעילות החברה. דיווח של theverge. 

הבינה המלאכותית אינה רק מנוע טכנולוגי אלא גם מנוע צמיחה כלכלי עבור גוגל. חברת האם, אלפבית, דיווחה על הכנסות של 88.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון, כאשר הכנסות שירותי גוגל (שכוללות את מנוע החיפוש) עמדו על 76.5 מיליארד דולר – עלייה של 13% בהשוואה לשנה שעברה. הכנסות הענן של גוגל, שמספקת מוצרים תשתיתיים מבוססי בינה מלאכותית לחברות, צמחו ב-35% והסתכמו ב-11.4 מיליארד דולר.

הכנסות התפעול חזקות גם הן. שירותי גוגל הניבו 30.9 מיליארד דולר, לעומת 23.9 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד, וגוגל קלאוד רשמה הכנסות תפעוליות של 1.95 מיליארד דולר, קפיצה משמעותית מ-270 מיליון דולר בשנה שעברה.

התוצאות העסקיות של גוגל מראות כי למרות החששות בקרב הציבור, החברה ממשיכה לנהל פעילות עסקית חזקה עם התמקדות משמעותית בבינה מלאכותית. בין הכלים החדשים שגוגל השיקה השנה ניתן למצוא צ’טבוטים מותאמים אישית המבוססים על מערכת ג’מיני (“ג’מס”), כלים ליצירת רישום אוטומטי בפגישות Google Meet, ומגוון כלים גנרטיביים ליצרני תוכן ביוטיוב. גם קו המכשירים החדש של גוגל, Pixel 9, קיבל ביקורות חיוביות בזכות שילוב כלים מבוססי בינה מלאכותית.

פיצ’אי ציין כי בתחום החיפוש, כלים מבוססי בינה מלאכותית מרחיבים את אפשרויות החיפוש והשימוש בהן. בתחום הענן, פתרונות הבינה המלאכותית מעודדים אימוץ עמוק יותר בקרב לקוחות קיימים, מושכים לקוחות חדשים ואף מאפשרים לגוגל לסגור עסקאות גדולות יותר. הכנסות הפרסום והמנויים של יוטיוב עברו לראשונה את רף ה-50 מיליארד דולר במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים.

עם זאת, לגוגל צפויים אתגרים לא פשוטים. לאחר החלטה באוגוסט שקבעה כי החברה מחזיקה במונופול בשוק החיפוש והפרסום, המקרה שהוגש על ידי משרד המשפטים האמריקאי נמצא כעת בשלב ההסדרה. אם תתקבלנה הגבלות חדשות, ייתכן והחברה תיאלץ להתמודד עם אופציה של פיצול – מהלך שמסעיר את עולם ההיי-טק.