מדד השחיתות הבינלאומי: חברות הביטחון הישראליות במקום טוב באמצע 

ארגון Transparency International מפרסם את מדד השחיתות השנתי שלו לשנת 2020. החברות הישראליות הביטחוניות הגדולות במקום טוב באמצע 

מדד השחיתות הבינלאומי: חברות הביטחון הישראליות במקום טוב באמצע 

bigstock

מדד השחיתות הבינלאומי של ארגון Transparency International לשנת 2020 מציב את החברות הביטחוניות הישראליות הגדולות במקום טוב באמצע. רפאל קיבלה את הציון הגבוה ביותר מבין ארבעת החברות. תעשייה אווירית ואלביט בערך עם אותו ציון, ותעש (עדיין מוצגת עצמאית), עם הציון הכי גרוע. 

אלו הציונים מתוך הדו״ח. רפאל - MODERATE. תעשייה אווירית - LIMITED. אלביט - LIMITED. תעש (עדיין מופיעה עצמאית) - LOW.  תשומת לב כי תעש היום היא חלק מאלביט, ולכן הציון מתייחס לתקופת ההנהלה הקודמת כאשר עוד הייתה חברה ממשלתית. 

״מדד חברות הביטחון בנושא שחיתות ושקיפות תאגידית (DCI) מעריך את רמות המחויבות הציבורית למלחמה בשחיתות ובשקיפות במדיניות ובנהלים התאגידיים של 134 מהחברות הביטחוניות הגדולות בעולם״, נכתב בפרסום. ״על ידי ניתוח מה חברות מתחייבות בפומבי במונחים של הפתיחות שלהן, מדיניות ונהלים, DCI מבקש לעורר רפורמה במגזר הביטחוני, ובכך להפחית את השחיתות ואת השפעתה.״

עוד חשוב להדגיש כי כל שלושת החברות הישראליות הגדולות מתחייבות באופן רשמי, בפרסומים שלהן לבורסה או לציבור, שהן מחוייבות למלחמה בשחיתות. 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם