סין הגיעה למאדים

החללית האמירתית "תקווה" לא לבד בהקפת מאדים – הצטרפה אליה חללית סינית שגם תנחת על כוכב הלכת 

סין הגיעה למאדים

By Pablo de León‎ - Pablo de León‎ via e mail, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=75113070

HOPE, החללית של איחוד האמירויות שחגה סביב מאדים, כבר לא לבד: אתמול הגיעה לסביבה החללית-מקפת הסינית TIANWEN 1 שהחלה להקיף את מאדים בתום מסע בן ששה וחצי חודשים מכדור הארץ. סוכנות הידיעות הסינית דיווחה שזו משימת החלל הראשונה של סין לכוכב מאדים.

החללית הסינית הפעילה למשך 15 דקות מנועים כדי להגיע למיקום הנכון שיאפשר לה "להילכד"  על ידי כוח המשיכה של מארס. כי בחודשי מאי או יוני תנסה החללית להנחית על קרקע הכוכב כלי רכב חללי, שמשקלו 240 ק"ג, שאמור לבצע תמרון נחיתה בן שבע דקות כדי לנחות בשלום באזור הקוטב הצפוני של מאדים הנקרא UTOPIA PLANITIA.

אם הנחיתה תעלה  יפה, ינוע כלי הרכב, מונע באנרגיית השמש, על קרקע מארס במשך 90 יום, יחקור את הקרקע ויחפש סימני חיים עתיקים, כולל חיפוש סימנים למים וקרח, ואת המחקרים הללו יעשה מכשיר מכ"ם מיוחד חודר-קרקע. שמה של החללית טיאנוון  1 פירושו "שאלות לשמים", והוא לקוח משיר סיני שחובר לפני כאלפיים שנה.

סביב מאדים חגות עתה שש חלליות, של סין, של איחוד האמירויות, של נאס"א, של סוכנות החלל האירופית ESA  ושל הודו. החללית של האמירויות לא תנחת על מאדים אלא רק תקיף אותו. בחללית הסינית שהגיעה יעדה אתמול יש ציוד מדעי למחקר האטמוספירה של הכוכב וכן מצלמה מיוחדת בעלת רזולוציה גבוהה במיוחד.

אולי יעניין אותך גם