מערכת ירי טלסקופית חדשה מבית סילבר שאדו

מדובר במערכת הטלסקופית היחידה המאפשרת למפעילים לצפות ולירות על מטרה עוינת תוך שימוש במשטח אנכי ממרחק בטוח (של עד 3.8 מטר) מאחורי המחסה, הרחק מהאיום

מערכת ירי טלסקופית חדשה מבית סילבר שאדו

תמונה: סילבר שאדו

סילבר שאדו, יצרנית נשק ישראלית וספקית מורשה של משרד הביטחון והמשטרה הישראליים, הציגה לאחרונה את התוספת החדשה למשפחת מוצרי Corner Shot, ה-"קורנרמוט"  (Corner Shot Scorpion Pole). לדברי החברה, מדובר במערכת הטלסקופית היחידה המאפשרת למפעילים לצפות ולירות על מטרה עוינת תוך שימוש במשטח אנכי ממרחק בטוח (של עד 3.8 מטר) מאחורי המחסה, הרחק מהאיום.

המערכת, השוקלת רק כ-3.5 ק"ג, בנויה ממוט טלסקופי עם מערכות מצלמה לראיית יום ולילה ואקדח. המערכת תשווק החל ממארס 2021 והיא מיועדת לגופי צבא ואכיפת חוק. מערכת Corner Shot Scorpion Pole הינה ניידת במצבה המקופל, ואת אורכה / גובהה הרצוי ניתן להגדיר מיידית במקום, בהתאם למצב הטקטי ולמרחב אליו יש לגשת.

כוונות האקדח מאופסות לכוונות הצלב שעל המסך לפני השימוש, המוט מקופל ונישא על גבו של המפעיל כדי להיפרס במהירות במקרה הצורך, המפעיל "משעין" את המוט על גופו כדי לאפשר מעבר קל בין המטרות ותנועה מינימלית בעת הירי. המוט יכול להועיל בתרחישים הבאים: חלונות שתי קומות מעל, חלונות שתי קומות למטה, לתוך מנהרות, פירי מעליות ומעבר לקירות.

המערכת מורכבת משלושה חלקים: הבסיס, הגוף והראש. הבסיס מכיל את כל הרכיבים התפעוליים, כולל ההדק, ידית האחיזה והמוניטור. הושם דגש על משענת הכתף, תוך התחשבות בנוחות וביציבות של היורה. אם יש צורך ביציבות רבה יותר, יש אפשרות להחליף את בסיס הקת בבסיס דמוי חצובה.

הגוף הוא המוט הטלסקופי. כדי לסייע בנשיאת המערכת, המוט מתקפל לצורך תנועה, אך ניתן להרחיב אותו בקלות לשימוש מבצעי. הראש הוא הקצה המבצעי, המכיל את בית האקדח, המצלמה והפנס. ניתן להוסיף אמצעים אחרים, כמו שובר זכוכית. הראש יכול להסתובב ל-180 מעלות ועושה זאת במרווחים של 45 מעלות.

מצלמת ה-HD שולחת את תמונת היעד לצג ומאפשרת למפעיל לסרוק את האזור ולבחור את מטרתו. ניתן לעשות זאת במהלך מצבי לילה או אור יום עם אפשרויות מצלמה שונות. בית המצלמה מאפס את המצלמה לתמונה על הצג, הכוללת כוונות צלב שאופסו לכוונות האקדח. המפעיל נושא את המערכת המקופלת על הגב עד שנוצר הצורך בשימושו.

אולי יעניין אותך גם