אינדונזיה עצרה שתי מכליות נפט איראניות שהפרו את הסנקציות האמריקניות

דובר משרד החוץ האינדונזי מסר כי משרדו פעל בשיתוף פעולה עם משמר החופים במבצע מעצר המכליות, וכי שתיהן עברו על החוק

bigstock

שתי מכלות נפט איראניות, המניפות דגל פנמה, נתפסו על ידי שלטונות אינדונזיה ועושות את דרכן לנמל באי בטאם להמשך החקירה. הן חשודות בהעברת נפט בלתי חוקית. שתי מכליות הנפט הגדולות, שעליהן צוותים מאיראן ומסין, נתפסו במים הטריטוריאליים של אינדונזיה ליד האי קלימנטאן. המכליות MT HORSE  ו-MT FREYA  שייכות הראשונה לחברת המכליות האיראנית והשניה בניהול חברת הניהול שנגחאי. בשתיהן היו 61 אנשי צוות.

דובר משמר החופים של אינדונזיה אמר לסוכנות רויטרס שהמכליות נתפסו "על חם" כאשר העבירו נפט האחת לשניה בלב ים וכי בעת התהליך נשפכו לים כמויות נפט ונוצר כתם נפט סביב המכלית שקיבלה נפט. איראן הודיעה כי המכלית MT HORSE נתפסה בגלל "עניין טכני" וביקשה הסברים.

דובר משרד החוץ האינדונזי מסר כי משרדו פעל בשיתוף פעולה עם משמר החופים במבצע מעצר המכליות, וכי שתיהן עברו על החוק. עוד מסר כי בעת הלכידה הסתירו ציוותי שתי המכליות את זהותן כאשר נמנעו מהנפת דגל הלאום, כנדרש, כיבו את הטרנספונדרים, המשיבים לצורך זיהוי, ולא השיבו לקריאות ברדיו. 

שלטונות אינדונזיה מסרו כי האיראנים נוהגים להסתיר את מנגנוני המעקב הבינלאומיים אחר העברות נפט ותנועות מכליות כדי שלא ניתן יהיה לדעת כמה נפט מייצאת איראן למרות הסנקציות האמריקניות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית