משטרת ישראל ואוניברסיטת בר-אילן זכו במענק של האיחוד האירופי למחקר בתחום המודיעין

הפרויקט כולל קונסורטיום של 31 שותפים ממדינות אירופיות רבות וישראל במסגרת תכנית Horizon2020

משטרת ישראל ואוניברסיטת בר-אילן זכו במענק של האיחוד האירופי למחקר בתחום המודיעין

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל ומכון אירופה באוניברסיטת בר-אילן זכו במענק תחרותי חשוב של האיחוד האירופי בתוכנית Horizon2020 עבור פרויקט מחקר חדשני וייחודי בתחום המודיעין. הפרויקט כולל קונסורטיום של 31 שותפים ממדינות אירופיות רבות וישראל, תחת הכותרת Interacting Network of Intelligence and Security Practitioners with Industry and Academia Actors במימון אירופי לתקופה של חמש שנים. 

את השיתוף עם משטרת ישראל יזם פרופ' שלמה שפירא, ראש מכון אירופה, המתמחה בתחום המודיעין למעלה מעשרים שנה. הוא עמד בראש פרויקט מחקר אירופי נוסף שחקר אסטרטגיות תקשורת במצבי חירום ולוחמה בטרור.

משטרת ישראל תשתתף בפרויקט זה לצידן של כוחות משטרה רבים מרחבי האיחוד האירופי, כולל גרמניה, בריטניה, איטליה,ספרד, שבדיה, פולין, פורטוגל ומדינות נוספות. שיתוף הפעולה המחקרי בין אוניברסיטת בר-אילן ומשטרת ישראל התפתח לאורך שנים וכולל את תחומי הגנת האזרח, רישוי כלי יריה ותקשורת במצבי חירום.

"משטרת ישראל זוכה להערכה רבה בקרב מומחי האיחוד האירופי, ומענק מחקר זה משקף את הצלחת המשטרה להגביר את תחומי המחקר הפנימיים ברמה האסטרטגית, לא רק לצרכי היומיום אלא במבט פונה עתיד" אמר פרופ' שפירא.

"למרות המגבלות הרבות של תקופת הקורונה הצלחנו להגיש הצעת מחקר מעולה לאיחוד האירופי, ולזכות בהצלחה משמעותית שתוצאותיה יבואו לידי ביטוי בתחומי המודיעין המשטרתי כבר בשנים הקרובות, זו דוגמה מצוינת ליתרונות של שיתוף פעולה בין משטרה ואקדמיה למען צרכי הביטחון של ישראל".

אולי יעניין אותך גם