אכיפת פרטיות ברשויות מקומיות: מכרז תווי המזון של שופרסל מעלה תהיות 

מי מפקח על העברת נתונים אישיים של זכאים לתווי המזון מהרשות המקומית לשופרסל? במשרד הפנים זורקים אחריות על הרשות המקומית

bigstock

על פי דיווח של דה מרקר, מכרז תווי המזון בשווי 700 מיליון שקל בו זכתה שופרסל דורש מהרשויות המקומיות להעביר לשופרסל מידע אישי של נמעני התווים. התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים אריה דרעי, לשר המשפטים בני גנץ וליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בטענה כי מסירת פרטים על תושבים לטובת חלוקת מענקים מהווה פגיעה קשה בפרטיות. 

ובכן, פנינו למשרד הפנים, לשאול מה ההוראה שניתנה לרשויות המקומיות. "משרד הפנים נערך למתן סיוע למשפחות מוחלשות ברכישת מזון ומוצרים חיוניים באמצעות כרטיסי מזון. במסגרת זו, שלח המשרד לכל רשות בקשה לקבלת פרטי הזכאים לכרטיסי המזון עפ"י אמות המידה שנקבעו בעניין זה ע"י שר הפנים,  וזאת בהתאם לחוק הגנת הפרטיות והתקנות על פיו בנוגע להעברת מידע בין גופים ציבוריים", כותבים בתגובת משרד הפנים.  

"משרד הפנים אף התייעץ עם הרשות להגנת הפרטיות קודם לפרסום המכרז וגם לאחר פרסומו, בנוגע למענה לפניות בנושא שלגביהן ניתן מענה מתואם עם הרשות להגנת הפרטיות. כמו כן, הובהר לרשויות המקומיות כי עליהן לפעול בהתאם לחוק ולתקנות הנוגעים להעברת המידע." 

אחת השאלות העולות מהיוזמה בהקשר הפרטיות היא מי מפקח על העברת הנתונים מהרשות המקומית לחברה מסחרית - שופרסל. תיאורטית, נתונים אלו יוכלו לשמש בעתיד את שופרסל לצרכי שיווק. "ברשויות המקומיות, שאמונות על העברת הנתונים על הזכאים לסיוע למשרד הפנים, כלל לא ערוכים לתת מענה לתושבים, כאשר אפילו טופס למילוי בקשה לפי מבחני הכנסה טרם הונפק. שבוע לפעימה הראשונה ועל פי בנישתי רשויות ספורות העבירו את הרשימות", כותבים בפרסום של מאקו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית