צבא סלובניה ביצע בהצלחה ירי של טילי ספייק תוצרת רפאל

הירי בוצע מעמדת נשק נשלטת מרחוק KONGSBERG PROTECTOR המותקנת על פלטפורמת הרכב הטקטי הקל של חברת אושקוש (JLTV)

צבא סלובניה ביצע בהצלחה ירי של טילי ספייק תוצרת רפאל

קרדיט: רפאל

חברת רפאל הודיעה השבוע (שני) כי צבא סלובניה ביצע ירי מוצלח של טילי ה-SPIKE LR מתוצרת  רפאל בתצוגה שנערכה בדצמבר 2020, ושכללה ירי של מקלע 12.7 מ"מ וטיל SPIKE LR מעמדת נשק נשלטת-מרחוק KONGSBERG PROTECTOR המותקנת על פלטפורמת הרכב הטקטי הקל של חברת אושקוש (JLTV).

ההדגמה הציגה את היכולות המשופרות של משגר ה- SPIKE, כמכפיל כוח עבור כוחות היבשה הניידים, ומאפשר פגיעה מדויקת במטרות משוריינות עם יכולת דיוק משופרת בטווחים ארוכים ומחוץ לקו הראייה.

במהלך התצוגה, צבא סלובניה ירה גם טילי SPIKE מהקרקע באמצעות משגר ה-SPIKE הדיגיטלי החדש ((ICLU וזאת כחלק מהמעבר המתמשך אצל כל המדינות המשתמשות בטילי SPIKE למשגרים דיגיטליים חדשים מוכנים ללוחמה ממוקדת-רשת (NCW) ולטילי ה-SPIKE LR2 מהדור החמישי.

בדומה לכל משגרי ה-SPIKE האחרים, שילובו של טיל ה-SPIKE LR בתחנת הנשק הנשלטת-מרחוק KONGSBERG גם הוא כולל אספקה ​​עבור SPIKE LR2, טיל רב-תכליתי מהדור החמישי, המסוגל לפגוע במטרות במרחק של עד 5.5 ק"מ, עם משקל מופחת (13.4 ק"ג), קטלניות משופרת, זיהוי ומעקב יעדים מתקדמים ושיפור הקצאת יעד חדש עבור צד שלישי (באמצעות ברשת) עם מכלול משולב של יחידת מדידה אינרציאלית (IMU).

בהודעתה מזכירה רפאל כי באוקטובר 2018 חתם משרד ההגנה הסלובני על חוזה עם ממשלת ארה"ב לרכישת 38 כלי רכב טקטיים קלים (JLTV) המיוצרים על ידי החברה האמריקאית אושקוש דיפנס. צבא  סלובניה יקבל את רכבי ה-JLTV בתחילת שנת 2021.

רכש רכבי ה-JLTV מסייע להגשמת יעדי היכולת של נאט"ו עבור צבא סלובניה ומגדיל מאוד את יכולת שיתוף הפעולה של הצבא הסלובני  עם צבא ארה"ב וצבאות הברית האיזוריות המפעילות כיום רכבי JLTV. כל 38 רכבי ה- JLTV יצוידו בעמדת הנשק הנשלטת-מרחוק Protector.
 

אולי יעניין אותך גם