שני בתי הקונגרס אישרו את מינויו של גנרל לויד אוסטין למזכיר ההגנה של ארה"ב 

החוק קובע שבע שנות צינון, ואילו אוסטין פרש בשמת 2016. עם זאת, יש תקדים: גם גנרל המרינס ג'ים מטיס קיבל אישור מינוי אחרי ארבע שנות פרישה

https://www.c-span.org/video/?508231-1/defense-secretary-lloyd-austin-arrives-pentagon

מתקדם מינויו של גנרל לויד אוסטין לתפקיד מזכיר ההגנה בממשל החדש של הנשיא ביידן. בסוף השבוע אישרו שני בתי הקונגרס ויתור על  החוק שמנע מגנרל אוסטין את המינוי כיוון שפרש המשירות לפני פחות משנות הצינון. 

פירוש הדבר כי הגנרל (ארבעה כוכבים), שהיה מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM), יוכל לקבל את המינוי הרשמי ולהיות שר ההגנה השחור הראשון של ארה"ב. DEFENSE NEWS מוסר כי החוק קובע שבע שנות צינון, ואילו אוסטין פרש בשמת 2016. 

אולם יש תקדים: גם גנרל המרינס ג'ים מטיס קיבל אישור מינוי אחרי ארבע שנות פרישה. בשני הבתים נשמעו קולות כי בפרשת גנרל אוסטין יש למעשה הפרת חוק שמטרתו שמירת עליונות הפיקוח הצבאי על הצבא. מאידך רבו הקולות בשני הבתים שסברו כי הביטחון הלאומי מחייב מינוי מיידי של מזכיר הגנה לנשיא החדש כדי להשיג יציבות בצמרת השלטון. 

גנרל לויד אוסטין הוא ותיק קרבות עירק  ואפגניסטן, מילא תפקידי פיקוד, ממג"ד גדוד מוצנח, מח"ט, מפקד דיוויזיה ומפקד קורפוס, מפקד הכוחות בעירק, סגן ראש מטה הצבא ומפקד פיקוד מרכז. אוסטין הוא יליד מדינת אלבמה, בוגר האקדמיה הצבאית ווסט פוינט ובעל שני תארים בשתי אוניברסיטאות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית