חיל האוויר האמריקני מחפש בלוני תצפית עבור ההגנה האווירית של סעודיה 

מחקר אמריקאי ממליץ להרים את המכ"ם עד גובה של 5,000 רגל ואז הוא יגלה איומים ממרחק של 180 ק"מ

חיל האוויר האמריקני מחפש מכ"ם נישא על בלוני תצפית (AEROSTAT) עבור מערך ההגנה האווירית של סעודיה, כדי לגלות ולזהות טילים ומטוסים מנמיכי טוס. חיל האוויר פרסם מסמך "בקשה למידע" בנושא ומסר כי כבר ערך מחקר על כיסוי המכ"ם בסעודיה.

המחקר העלה כי שילוב בין סוגי הקרקע ועקומת כדור הארץ מביא למסקנה כי אין זה כלכלי להביא לידי כיסוי מכ"ם מלא בשטחי הממלכה על ידי מכשירי מכ"ם קרקעיים או נמוכים. כי, למשל, מכשיר מכ"ם המוצב על מגדל, או תורן, שגובהו כ-30 מטרים (100 רגל) לא יוכל לגלות איום שטס בגובה של כ-30 ק"מ אלא כאשר האיום יתקרב עד למרחק של 45 ק"מ.

לכן המחקר ממליץ להרים את המכ"ם עד גובה של 5,000 רגל ואז הוא יגלה איומים ממרחק של 180 ק"מ. התכנית היא להציב בסעודיה 13 מגדלי מכ"ם, כמה מהם לאורך הגבולות ואחרים בתוך שטח הממלכה, וכך להשיג כיסוי מכ"ם של 360 מעלות. ג'יינס מוסר כי בלוני תצפית כאלו אמורים לספק עבודת מכ"ם כל השנה בשטחי מדבר, הרים וחוף ובתנאי רוחות עד מהירות של 102 קמ"ש. חיל האוויר מציין איומים כמו טילי שיוט, מטוסים וכלי שיט בלתי מאויישים, כולם מנמיכי טוס.

מכשיר מכ"ם מורכב על בלון תצפית, ארוסטאט, יכול להיות מחובר לקרקע באמצעות כבל מיוחד (TETHER), או שהוא טס עצמאית ומשדר לתחנות רקע. 

 

אולי יעניין אותך גם