הגדלת המעטפת המבצעית של צבא היבשה האיראני 

תרגיל יבשתי איראני הינו חלק מתהליך הגברת המוכנות של הצבא האיראני וכוחות משמרות המהפכה כנגד האיום האמריקאי

www.irna.ir

בימים האחרונים הסתיים תרגיל רחב היקף שביצע צבא היבשה של איראן. התרגיל שנמשך כשלושה שבועות כונה בשם "אל-אקתדר". במסגרת "אל-אקתדר" תורגלה לוחמה קרקעית משולבת של כוחות היבשה, הכולל את גייסות השריון, חיל רגלים וכוחות אוויריים. 

התרגיל היה חלק מתהליך הגברת המוכנות של הצבא האיראני וכוחות משמרות המהפכה כנגד האיום האמריקאי, ומתוך החשש שהנשיא טראמפ טרם סיום שלטונו עשוי לפתוח במערכה צבאית כנגד איראן. התרגיל החל בפעילות התקפית, ראשונה מסוגה באיראן, שכללה את החטיבה המוטסת ה- 55.

החטיבה המוטסת ביצעה תרגול של הצנחת כוחותיה ממטוסי ההרקולס, C-130. מטוסי התובלה האלו נרכשו על ידי איראן מארצות הברית בתקופת השאה, טרם המהפכה האסלאמית, ומופעלים עד היום על ידי האיראנים.

מטוסי ההרקולס הצניחה מאות מחיילי החטיבה המוטסת על ציודם, יחד עם רכבים משוריינים מדגם BMP, משגרי רקטות 107 מ"מ, תותחי 23 מ"מ ואופנועים. תרגול החטיבה המוטסת מצביע על תפיסת לחימה המתגבשת באיראן, של הצנחת כוחות בעומק היבשה, כחלק מתמרון כולל ומאמצי איגוף.

עבור איראן זוהי תפיסת לחימה חדשה, שככל הנראה שהתגבשה לאחרונה, כחלק מהתהליך ארוך של הפקת לקחים מהלחימה בסוריה. מעניין יהיה לבחון לאורך זמן כיצד תיושם תפיסת לחימה זו (או חלקים ממנה) לא רק באיראן אלא גם בארגוני הפרוקסי שלה, חיזבאללה והמורדים החות'ים בתימן. 

במסגרת התרגיל הושמעו, כמובן, מגוון אזהרות ממפקד משמרות המהפכה ומקבילו, רמטכ"ל הצבא האיראני, כי איראן לא תהסס לפעול במלוא כוחה על מנת להגן על האינטרסים שלה ואדמתה. 

  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית