אופטימיות בהייטק: חצי מהחברות צופות שיפור ברווחיות

על פי סקר של BDO, כשני שליש מהחברות צופות התאוששות של הכלכלה העולמית במהלך השנה הקרובה. כשליש מהן מתעתדות לבצע ארגון מחדש

אופטימיות בהייטק: חצי מהחברות צופות שיפור ברווחיות

יניב כהן, BDO ישראל. צילום: נתי חדד

סקר שערכה פירמת BDO הבינלאומית, שכלל מאה מנהלי כספים, בחברות טכנולוגיה מגלה אופטימיות ביחס לצפוי בשנה הקרובה. 54% מהמשתתפים מעריכים שהם יגדילו את המכירות והרווחיות, ו-65% צופים התאוששות של הכלכלה העולמית.

מנהלי הכספים נשאלו על צעדים ארגוניים שהם עורכים בעקבות מגפת הקורונה. רבע מהם אמרו שיצמצמו את הנדל"ן ויאחדו משרדים על רקע העבודה מרחוק שצפויה להימשך באופן חלקי בשנים הבאות, שליש מהחברות צפויות לבצע ארגון מחדש, ו-18% מצפות לחזק את איתנותן הכלכלית באמצעות מיזוגים ורכישות. 42% מהנשאלים צפויים להגדיל את הוצאותיהם על כוח אדם בשנה הקרובה.

 הסקר גילה שמשבר הקורונה סדק את האמון של חברות בגלובליזציה מצד חברות שיש להן ספקים במדינות אחרות, וזאת בשל חשש מבעיות לוגיסטיות ואירועי סייבר. 45% מהנשאלים מתכוונים להגביר את הביטחון והיציבות באמצעות איתור ספקי גיבוי חלופיים, ואילו 21% מתכננים להרחיב את פעילותן במדינה אחרת כדי להתקרב לשוק היעד.

 לדברי יניב כהן, שותף וראש אשכול טכנולוגיה ב-BDO ישראל, הסקר מגלה שלמרות החרפת התחלואה העולמית, חברות הטכנולוגיה שומרות על רמה גבוהה של אופטימיות שנובעת כפי הנראה מהתקדמות החיסונים ומהתחושה שההייטק עמיד בפני הקורונה וממשיך לתפקד ולצמוח גם בתנאים של סגרים וריחוק.