ה-FBI עצר מרגל איראני בארה"ב 

קוה לוטפולח אפרסיאב קיבל כסף במשך שנים מטהרן על מנת לעשות תעמולה חיובית , כולל לוביזם, בארה"ב, לטובת איראן. הוא צפוי לעשר שנות מאסר 

ה-FBI עצר מרגל איראני בארה"ב 

A video screen grab shows Kaveh Lotfolah Afrasiabi - YOUTUBE

תלונה פלילית נפתחה בבית המשפט הפדרלי בברוקלין נגד קוה לוטפולח אפרסיאב, הידוע גם בשם "לוטפולח קווה אפרסיאבי" (Kaveh Lotfolah Afrasiabi), בגין קשירת קשר לפעול כסוכן לא רשום של ממשלת הרפובליקה האסלאמית של איראן, תוך הפרה של חוק רישום סוכנים זרים (FARA). אפרסיאבי נעצר בביתו בווטרטאון, מסצ'וסטס, ויופיע בבית המשפט הפדרלי בבוסטון, מסצ'וסטס. 

"אפרסיאבי כביכול ביקש להשפיע על הציבור האמריקאי ועל קובעי המדיניות האמריקאיים לטובת מעסיקו, ממשלת איראן, על ידי יישום תעמולה כניתוח מדיניות אובייקטיבי", נכתב בפרסום. "ה-FBI מחויב לאכיפה חזקה של חוק רישום הסוכנים הזרים, המספק לעם האמריקני את הכלים הדרושים לו כדי להעריך דעות וטיעונים בשוק הרעיונות על ידי דרישה מסוכנים זרים להכריז עליהם כמקבלי שכר. 

"אלה, כמו הנאשם, המסתירים את מלוא עבודתם למען ממשלה זרה כאשר החוק מחייב גילוי, יעמדו בתוצאות על מעשיהם. במשך למעלה מעשור התייצב קווה אפרסיאבי בפני הקונגרס, העיתונאים והציבור האמריקני כמומחה ניטרלי ואובייקטיבי לגבי איראן.

"עם זאת, באותה תקופה אפרסיאבי היה למעשה עובד סודי של ממשלת איראן והמשימה הקבועה של הרפובליקה האיסלאמית של איראן לאו"ם (IMUN) ששילמו להפיץ את התעמולה שלהם. בכך הוא נמנע בכוונה מלהירשם במשרד המשפטים כפי שנדרש בחוק רישום סוכנים זרים. הוא גם התחמק מחובתו לגלות מי נותן חסות לדעותיו. כעת אנו מתחילים להחזיק אותו באחריות למעשים אלה." 

על פי התלונה, אפרסיאבי הוא אזרח הרפובליקה האיסלאמית של איראן ותושב קבע כדין בארצות הברית. אפרסיאבי הוא בעל תואר דוקטור, ומפרסם תדיר ספרים ומאמרים, ומופיע בתוכניות טלוויזיה בשפה האנגלית הדן בענייני יחסי חוץ, במיוחד ביחסי איראן עם ארצות הברית. אפרסיאבי זיהה או הציג עצמו כמדען פוליטי, פרופסור לשעבר למדע המדינה או כמומחה לענייני חוץ. 

מאז לפחות 2007 ועד היום מועסק אפרסיאבי בחשאי על ידי ממשלת איראן ומשולם על ידי דיפלומטים איראניים במשימה הקבועה של הרפובליקה האיסלאמית של איראן לאו"ם בעיר ניו יורק (IMUN). לאפרסיאבי שולמו כ- 265,000 דולרים בשיקים שנמשכו בחשבונות הבנק הרשמיים של IMUN. 

במהלך עבודתו אצל ממשלת איראן, אפרסיאבי שידל חברי קונגרס ואת משרד החוץ האמריקני לדגול במדיניות חיובית לאיראן. הוא ייעץ לדיפלומטים האיראניים הנוגעים למדיניות החוץ של ארה"ב, הופיע בטלוויזיה כדי לדון בדעות הממשלה האיראנית בנושא אירועים עולמיים, וכתב מאמרים ומאמרי דעה הדוגלים בעמדת הממשלה האיראנית בנושאים שונים של מדיניות חוץ.

אפרסיאבי צפוי לעונש מקסימאלי של 10 שנות מאסר. 

אולי יעניין אותך גם