שעות לקראת השבעת ביידן: הערכות לשינוי מדיניות באופק

יבטל במהירות יוזמות וחוקים של טראמפ, טיפול בטרור הפנים בעדיפות ראשונה. עיתונאים בטקס ההשבעה יעטו  מסיכות גז וילבשו שחפ"צים 

Photo by Adam Schultz / Biden for President

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מתכוון להפוך על פיהם במהירות כמה מקווי המדיניות של קודמו טראמפ כבר בימים הראשונים לכהונתו, לחתום על יותר מעשרה צווים נשיאותיים ולשלוח לקונגרס הצעות חוק שיבטלו החלטות של טראמפ. 

עוד נודע כי בעקבות אירועי 6 בינואר בגבעת הקפיטול יעמיד הממשל החדש בראש סולם עדיפויות את נושא הטרור הפנימי במדינה, והמועצה לביטחון לאומי (NSC) אמורה לעסוק בנושא זה בעדיפות ראשונה. בימים הקרובים יפורסמו מינויים בכירים של חברים חדשים במועצה זו, שביידן מייחס לה חשיבות רבה. 

במסגרת ההכנות לטקס ההשבעה ביום רביעי, נערכים העיתונאים לסיקור האירועים ברצינות רבה: הם מצטיידים במסכות גז ובשחפ"צים, וכמה מערכות נערכו חזרות להפעלת הציוד. בחדר החדשות של לוס אנג'לס טיימס נערכו תרגילי חירום. במהומות בקפיטול נפצעו תשעה עיתונאים ונפגע קשה ציוד של רבים מהשדרים.

סוכנויות הידיעות רויטרס ו- CNN מביאות כמה דוגמאות לשינויים הראשונים שביידן מתכוון לבצעם במהירות. הקצבת סכום עתק של 1.9 טריליון דולר להאצה והפצה מהירות של חיסוני קורונה בכל רחבי המדינה. סיוע כלכלי למיליוני אמריקנים שנפגעו כלכלית. חובת מסיכה בכל המתקנים הפדרליים, כולל מטוסים ואוטובוסים. פרסום צו נשיאותי שיסייע לבתי ספר ועסקים לפתוח את שעריהם במהירות. תוספת בדיקות קורונה והחזרת ארה"ב  לארגון הבריאות העולמי, ממנו פרש טראמפ.

ביטול האיסור על נכנסים מארצות מוסלמיות, הצעת חוק שיעניק מעמד אזרח למיליונים שחיים בארה"ב ללא מעמד רשמי וחוקי. ביטול המדיניות של טראמפ להפרדה בין הורי מהגרים לילדיהם. ביטול הכרזות של טראמפ המאפשרות העברות של כספי משרד ההגנה לטובת פרוייקט בניית החומר בגבול ממקסיקו.

מסעודיה מגיעות ידיעות כי יורש העצר הנסיך מוחמד בין סלמן (MBS), שנעדר מהתקשורת מזה כמה חודשים, מתכונן לשוב לכותרות כשהוא יוזם צעדים דיפלומטיים וכלכליים שמיועדים להתקרבות לממשל ביידן, בעיקר בנושא איראן. הנסיך מתכוון לסמן לממשל החדש ש"ניתן לעשות או עסקים".  בין הצעדים שהכין הנסיך - הפיוס עם קטאר וקיצוץ בתפוקת הנפט כדי לייצב את השוק, מתוך הנחה שאלו צעדים שימצאו חן בעיני הממשל החדש בוושינגטון. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית