פרשת פולארד נסגרת: טראמפ חנן את אביאם סלע

רפי איתן נפטר, פולארד הורשה להגיע לישראל, וטראמפ החליט לחון את אל"מ (מיל') אביאם סלע. בכך נסגרה פרשת הריגול 

פרשת פולארד נסגרת: טראמפ חנן את אביאם סלע

צילום: הדר צדקה חזן

רגע לפני עזיבתו את הבית הלבן העניק דונלד טראמפ חנינה ל-143 אנשים, ביניהם אל"מ (מיל') אביאם סלע, לשעבר טייס קרב ומפקד בכיר בחיל האוויר, שהיה ממפעילו של יונתן פולארד בארה"ב בשנים 1983-1984.

סלע נחשב בחיל האוויר  ל- ACE, טייס קרב מצטיין, שמילא תפקידין בכירים, מפקד טייסות ובסיסים, ואחד ממתכנני תקיפת הכור הגרעיני בבגדד. אחרי מלחמת לבנון יצא סלע ללימודים בארה"ב ושם הכיר את פולארד, היה למפעילו, ונהג להעביר את החומרים של פולארד, שהיה אנליסט במודיעין הצי האמריקני, ללשכה לקשרי מדע (לק"ם)  במשרד הביטחון. סלע היה מועמד לפקד על חיל האוויר אך הדבר נמנע בגלל לחץ אמריקני. 

בבקשה להשגת חנינה נשיאותית תמכו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השגרירים דיוויד פרידמן ורון דרמר וד"ר מירי אדלסון,  אלמנתו של שלדון אדלסון. בבקשה לחנינה נאמר בין היתר כי מדינת ישראל התנצלה באופן מלא על האירוע של פולרד, ובקשת החנינה מוגשת "כדי לסגור את הפרק הזה ביחסי ישראל וארה"ב".

טראמפ חנן אנשים שהורשעו או שהוגשו נגדם כתבי אישום. הכיר ביניהם הוא סטיב באנון, מבכירי יועציו של טראמפ בראשית נשיאותו, וכן כמה יועצים הקשורים בחשדות למעורבות רוסית בבחירות לנשיאות בארה"ב. 
 

אולי יעניין אותך גם