סקר בקרב אנשי IT: לנשאלים אין זמן או משאבים ליישום שיטות עבודה מומלצות

סקר של חברת Cato Networks חושף כי לאנשי IT אין זמן או משאבים ליישם המלצות בתחום אבטחת מידע

סקר בקרב אנשי IT: לנשאלים אין זמן או משאבים ליישום שיטות עבודה מומלצות

קרדיט - Cato Networks

סקר שנתי שערכה חברת  Cato Networks ואליו השיבו כ-2,500 אנשי IT מגלה כי אבטחה הרשת עומדת כדאגה עיקרית עבור חברות רבות בימים בהן נדרשת עבודה מרחוק בקרב ארגונים. הסקר נלקח בין החודשים אוקטובר עד נובמבר 2020. 

רוב המשיבים עונים מארה"ב (47%), מאירופה (26%) ומאסיה (18%). מדובר בסקר ה-IT החמישי שמפרסמת החברה, העומד על עתיד הרשת והביטחון הארגוני. הסקר מספק תובנות מפורטות לגבי האופן בו ארגוני IT הגיבו למגפת Covid-19 בשנה שעברה ולאופן השפעתה על שנת 2021.

 ההגנה על יכולת העבודה מרחוק ועל כוח העבודה עומדת כמוקד העיקרי של ארגונים בשנת 2021. צוותי ה-IT נאבקו בימים הראשונים של המגיפה על מנת להשיב על הצורך הדחוף והמהותי לגישה רחבה מרוחקת לעובדים. 

חיבור משתמשים באופן מרוחק מגיע לעיתים קרובות על חשבון גורמים אחרים, כגון אבטחה, ביצועים וניהול. מכיוון שרוב הנשאלים (81%) מצפים להמשיך לעבוד מהבית במהלך 2021, נראה כי ארגונים שמים דגש על תחום זה ומפתחים את ארכיטקטורות הגישה שלהם מרחוק כדי להגן על כוח העבודה המרוחק מבלי להתפשר על חוויית המשתמש.

"המבחן האמיתי עבור כל רשת ארגונית הוא עד כמה היא יכולה להכיל את הבלתי צפוי. הארכיטקטורה הנכונה מסייעת לאנשי ה-IT להימנע מבזבוז שעות ארוכות ותקציב משמעותי בתגובה לשינוי פתאומי בדרישות העסקיות", אומר שלמה קרמר, מנכ"ל ומייסד שותף של Cato Networks .

הסקר מעלה כי חברות מתכננות להמשיך לעבוד מרחוק. רק 7% מהנשאלים ציינו שכלל הארגון עתיד לחזור למשרד. יותר ממחצית (80%) ציינו כי חברותייהם ימשיכו עם כוח עבודה מרוחק העומד על כלל החברה או חלקה. 

כמו כן, נראה כי אבטחת כוח העבודה המרוחק מתגלה כמאתגרת. אכיפת מדיניות האבטחה הארגונית למשתמשים מרוחקים הייתה האתגר השני באבטחה הנפוץ ביותר (58% מהנשאלים). 57% מהנשאלים ציינו כי אין להם זמן ומשאבים ליישום שיטות עבודה מומלצות בתחום האבטחה. הגברת ביצועי הגישה מרחוק נותרה מקרה השימוש הפופולרי ביותר בשנת 2021 (47% מהנשאלים).

שירותי SASE עולים כאופציה לפישוט העבודה מרחוק בהיבטי הניהול והאבטחה כשאר 91% מהמשיבים מצפים כי הפלטפורמה תפשט תהליכים. מחצית מהנשאלים (52%) ציינו כי SASE תהיה חשובה עד חשובה מאד לעסקים שלהם לאחר COVID-19. מבין אלה שכבר אימצו, 86%  מהנשאלים חוו אבטחה מוגברת. רוב הנשאלים (58%) הפכו את אכיפת מדיניות האבטחה הארגונית למשתמשים מרוחקים לאתגר האבטחה השני הפופולרי ביותר. 

לצד תקריות אבטחה בולטות, כמו המתקפה האחרונה ב- SolarWinds מרבית הנשאלים (71%) הצביעו על חוסר יכולתה של הרשת להגן על העסק מפני איומי אבטחה חדשים כדאגה האבטחתית הגדולה ביותר שלהם. עבור רבים מהנשאלים, היבטח האבטחה הופך למסובך מידי וקשה ליישום. 

אולי יעניין אותך גם