בבריטניה פותח רובוט אוטונומי לגילוי, איתור וזיהוי חומרים מסוכנים 

הרובוט מרלין פותח בחברת HORIBA MIRA במימון משרדי ההגנה והפנים של בריטניה

מדענים בבריטניה פיתחו רובוט אוטונומי שיסייע לכוחות צבא וביטחון לאתר ולזהות חומרים מסוכנים מסוגים שונים, כולל חומרים כימיים רעילים ונפיצים. משרד ההגנה הבריטי מסר כי הרובוט מרלין פותח בחברת HORIBA MIRA במימון משרדי ההגנה והפנים של בריטניה. בימים האחרונים ביצע אב טיפוס של הרובוט ניסויי שדה בהם הוא נשלח לסרוק שטח בן 10 אלפים מ"ר שבכוונת תחילה רוסס בחומרים כימיים בלתי רעילים. 

מרלין פעל כהלכה במשך כמה שעות, ואפשר למפעיליו לטפל בחומרים המסוכנים ממרחק, בלי לסכן בני אדם. משרד ההגנה הסביר כי עד כה נעשו עבודות מסוג זה על ידי לוחמים ברגל או ברכב, ויש בכך סיכונים גדולים כאשר יש היתקלות עם חומרים מסוכנים (HAZARDOUS MATERIALS). 

הרובוט מרלין פותח כחלק מפרוייקט מינרווה הבריטי, העוסק בפיתוח כלים אוטונומיים בלתי מאויישים קרקעיים ומוטסים. בתוך הרובוט מרלין יש חיישן מיוחד המגלה חומרים כימיים, ויש שימוש בטכניקות מיוחדות לזיהוי מבוססות בינה מלאכות. הרובוט מצויד במכשור מונע היתקלות במכשולים והוא יודע גם לבצע מיפוי כימי של האזור הנסרק. 

בעת הניסוי רוססו בשדה הניסוי חומרים כימיים שאותם היה על הרובוט לגלות. בסיום הניסוי מצאו אנשי החברה המייצרת וחיל ההנדסה הבריטי שהשטח היה נקי ומטוהר, ואילו היה זה מצב חירום בשדה קרב, יכולה היתה יחידת צבא לעבור בשטח בנקל בלי להסתכן. 

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל