תושב ביר הדאג' מואשם בכניסה לשטח אימונים של צה"ל בבסיס צאלים

זאהר אבו גרדוד, בן 19 מביר הדאג' נכנס רעול פנים לשטח הצבאי רוכב על טרקטורון

תושב ביר הדאג' מואשם בכניסה לשטח אימונים של צה"ל בבסיס צאלים

bigstock

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בב"ש כתב אישום נגד הנאשם שנכנס יחד עם אחרים לשטח אימונים של צה"ל בבסיס צאלים וכתוצאה מכך הופסקו האימונים המבצעיים אשר התנהלו באותה העת, לרבות קורס מפקדי פלוגות וקורס מפקדי גדודים. בכתב האישום צוין, כי "מעשיו של הנאשם ואחרים הביאו להחלטה על הפסקת האימונים של חיילי צה"ל, דבר שפגע בהכשרתם של חיילי צה"ל ומפקדיו, גרם גם לנזק כלכלי ובכך פגע בביטחון המדינה".

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, הנאשם זאהר אבו גרדוד, בן 19 מביר הדאג', קשר קשר עם אחרים להיכנס למתקן האימונים בבסיס צאלים וביום 6.1.21 בשעות הלילה, במסגרת הקשר,  הם נכנסו רעולי פנים לשטח הצבאי, רוכבים על 3 טרקטורונים, כשהנאשם רוכב על הטרקטורון מבלי שיש לו רשיון לכך.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם והאחרים נתקלו בחיילים ובמאבטחים השומרים על השטח הצבאי, והחלו לנסוע  מסביב, בקרבתם, באופן שיש בו כדי לסכנם. כמו כן, נזרקו ע"י מי מהאחרים אבנים לעבר החיילים והמאבטחים ששהו במקום. הנאשם והאחרים נמלטו על גבי הטרקטרונים לעומק השטחים המשמשים לאימונים באש חיה וכתוצאה מכך כאמור הופסקו האימונים המבצעיים שהתנהלו במתקן.

ניידות המשטרה, בליווי מסוק משטרתי שהצטרף אליהם, רדפו אחר הנאשם ואחרים במטרה לעצרם. הנאשם נמלט מהשוטרים לביתו שבביר הדאג' ושם נעצר. התיק נחקר במשטרת אופקים. 

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של כניסה למקום צבאי, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נהיגה ללא רשיון ועוד. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

אולי יעניין אותך גם