אושר תחילת ייצור רכב משוריין קל רב-משימתי Serval עבור צבא צרפת

במחצית הראשונה של שנת 2022 יימסרו 12 רכבים ראשונים לצבא ועוד 96 רכבים יימסרו במחצית השנייה של 2022
 

www.nexter-group.fr

החברות הצרפתיות נקסטר (Nexter) וטקסליס (Texelis), המשתפות פעולה במיזם משותף לייצור רכב משוריין קל רב-משימתי Serval, הודיעו כי מנהל החימוש הכללי (DGA) בצבא צרפת העניק להם בסוף חודש דצמבר 2020, חוזה ליצור 364 רכבי Serval. על פי חוזה זה, במחצית הראשונה של שנת 2022 יימסרו 12 רכבים ראשונים לצבא ועוד 96 רכבים יימסרו במחצית השנייה של 2022. 

על פי הודעת החברות, כרכב משוריין 4x4 במשקל של 15 טון, ה-Serval משלב בתוכו ציוד המשותף גם לרכבי Scorpion, ובמיוחד הלב האלקטרוני של הרכב, צריח המופעל מרחוק מתא המפקד, גלאי איומים וכן מערכת המידע הקרבית  (SICS) של ה-Scorpion, המאפשרת השתלבות ברשת מערכות Scorpion. בהתבסס על ארכיטקטורה מודולרית, Nexter ו-Texelis פיתחו שלוש גרסאות עיקריות של מערכת הנשק הזו (סיור, מודיעין ומעקב, ממסרי תקשורת), שלעצמן זמינות בגרסאות רבות.

כמיועד להתערבות באזורי מחלוקת, ה-SERVAL משלב גמישות, ניידות אסטרטגית ונשיאת מטענים יעודיים. נקסטר וטקסליס סבורות כי מדובר בתוספת חיונית לרכב המשוריין הרב-משימתי  GRIFFON הכבד ולרכב הסיור והקרב המשוריין JAGUAR שבהם יצויד כוח המשוריין המרכזי בכוח המשימה היבשתי. בנוסף, כחלק מהליך שהז'נדרמריה השיקה לחידוש צי הרכבים המשוריינים שלה, המיזם המשותף מציע על בסיס רכב ה-Serval מערכת המשלבת פתרון הגנה ממונע המסוגל לפעול הן בערי צרפת והן מעבר לים.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית