שו"ב ​​מערך ההגנה האווירית והטילים בצבא ארה"ב - אושר לייצור

הצבא מתכנן לצייד את היחידה הראשונה שלו במערכת ברבע השלישי או הרביעי של שנת 2022
 

The Army successfully completed an intercept test at White Sands Missile Range, N.M., using the IBCS. (Northrop Grumman)
 

מערכת פיקוד הקרב העתידית של צבא ארה"ב שתקשר בין חיישנים וכלי ירי ברחבי שדה הקרב אושרה לייצור, כך אישר דובר הפנטגון בפני האתר Defensenews.com. בשל בעיות מנהלתיות ובירוקרטיות הצבא עיכב בנובמבר 2020 את החלטת תחילת הייצור של מערכת פיקוד הקרב המשולבת שפותחה על ידי נורת'רופ גרומן והוחלט שוועדת הרכש תיפגש שוב ב-18 בדצמבר כדי לקבוע אם קיימת היכולת הנחוצה למעבר לייצור התחלתי בקצב-נמוך.

אלן לורד, תת-מזכיר ההגנה לרכש וקיימות, חתמה על תזכיר החלטה רשמי לרכישת המערכת. מערכת ה-IBCS – שפיתוחה עלה עד היום לצבא 2.7 מיליארד דולר - נועדה במקור לשמש כמערכת הפיקוד והשליטה של ​​מערך ההגנה האווירית והטילים המשולב העתידי של הצבא כנגד איומי טילים בליסטיים אזוריים. אולם מאז הרחיב הצבא את מערך החיישנים וכלי הירי שלו המסוגלים להביס איומים מורכבים אחרים כמו טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים.

לדברי האתר, ההחלטה לעבור לייצור בקצב-נמוך, מתניעה גם את תחילת שלב הבדיקה וההערכה הראשונית של המערכת השנה. הצבא מתכנן לצייד את היחידה הראשונה שלו במערכת ברבע השלישי או הרביעי של שנת 2022. התוכנית חשובה לא רק לארצות הברית, אלא גם לפולין, שהיא הלקוח הבינלאומי הראשון שרכש את מערכת IBCS עבור סוללות הפטריוט שלה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית