דיווח: איראן מקימה מפעל לעיבוד מתכת אוראניום 

על פי דיווח במרשתת, איראן רוצה להקים מפעל לעיבוד מתכת אורניום. מתכת זו משמשת כדלק לכור גרעיני וגם בליבה חצי כדורית של פצצה גרעינית 

https://ar.irna.ir

איראן החלה לעבוד על דלק מבוסס מתכת אורניום עבור כור מחקר, אמרו גורמים באו"ם וטהראן ביום רביעי האחרון, בהפרה האחרונה של הסכם הגרעין. מתכת אוראניום משמשת כדלק לכורים גרעיניים. באיראן הטענה היא שהמוצר נדרש לצורך כור מחקר. אחת הדרכים להכין מתכת אורניום היא תהליך שקרוי Ames process. התהליך כלל במקור ערבוב אבקת אורניום טטרפלואוריד ואבקת מגנזיום יחד. תערובת זו הונחה בתוך צינור ברזל שהיה מרותך בצד אחד וסגר בצד אחר. 

מנכ"ל (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) רפאל מריאנו גרוסי הודיע למדינות החברות בסבא"א על ההתפתחויות האחרונות בנוגע לתוכניות איראן לקיים פעילויות מו"פ בייצור מתכת אורניום כחלק מהמטרה המוצהרת שלה לתכנן סוג דלק משופר עבור כור המחקר בטהרן. 

אחד החששות הוא שאיראן תשתמש במתכת זו לצורך בנייה של מרכיבים בפצצה גרעינית. עוד ב2007 פרסם הnytimes כי איראן העבירה לסבא"א מסמך ובו מתואר הליך כיצד להשתמש במתכת אורניום לחצי כדור (hemispheres - מרכיב ליבה של פצצה גרעינית). לפי הפרסום, המידע הגיע לאיראן דרך הרשת של חאן הפקטיסטני. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית