אלביט בפנים: Hanwha Defense השיקה רשמית את נגמ"ש Redback באוסטרליה

אלביט הינה אחת מהחברות המרכיבות את המיזם התעשייתי המשותף (Team Redback) המייצר נגמ"ש זה
 

אלביט בפנים: Hanwha Defense השיקה רשמית את נגמ"ש Redback באוסטרליה

Hanwha Defense

חברת Hanwha Defense הדרום קוריאנית והמיזם התעשייתי המשותף Team Redbackהשיקו השבוע באופן רשמי את נגמ"ש החי"ר Redback באוסטרליה, לפני שהעבירו שלושה נגמ"שים מסוג זה  לצורך סדרת בחינות בהן הרדבק יתמודד עם נגמ"ש Lynx KF41 של חברת ריימנטאל במסגרת חוזה אספקה לצבא אוסטרליה בשווי של 20.8–13.9 מיליארד דולר).

פרויקט לנד 400 שלב 3, במסגרתו נערך מכרז זה, נועד לספק לצבא אוסטרליה  עד 450 נגמ"שים זחליליים ו-17 רכבי סיוע שייבנו באוסטרליה. רק"מים אלו יחליפו את הנגמ"שים המיושנים M113AS4, שלמרות ששודרגו בשנים האחרונות, עדיין הם יוצרו באמצע שנות השישים.

נגמ"ש רדבק הנו תוצר של מיזם  תעשייתי משותף הקרוי Team Redback, מונהג ע"י חברת הנוואה דיפנס אוסטרליה ומורכב כיום מהחברות הבאות: אלביט, Electro Optic Systems (EOS), ECLIPS, Milspec ,Bisalloy, Soucy, Marand ו-CBG Systems.

כל שלושת נגמ"שי ה- Redbacks הועברו לידי משרד ההגנה האוסטרלי לצורך בדיקה והערכה מפורטת הקשורים ליכולת הקטלניות, לפיצוץ ולבליסטיקה, כולל בדיקות הרסניות של רכב אחד להערכת השרידות, וכן יכולת הניידות. באוקטובר 2021 הפרויקט יעבור לשלב הערכה סופי ולבחירה מחודשת של מתמודד מועדף.

בחירה זו תוצג להכרעה בפני ממשלת קנברה ב-2022. הצפי להפעלה מבצעית ראשונה של הדגם שייבחר הוא לשנים 2024-25, כאשר הצפי להפעלה מבצעית מוחלטת הוא לשנים 2030-31, אם כי מתאפשרת גמישות מסוימת בלו"ז זה. 
 

אולי יעניין אותך גם