חיל הים האמריקני: לא קיימת מטרה מעבר לטווח שלנו

עשרות משחתות ארלי ברק צפויות לצאת משרות, וחיל הים מתכנן את המשחתת מהדור הבא שתצטרף לפריגטה החדשה שלו, יחד עם ספינות מלחמה אמפיביות קלות

חיל הים האמריקני: לא קיימת מטרה מעבר לטווח שלנו

משחתת ארלי ברק במהלך תדלוק, ארכיון. צילום: US Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Ford Williams

חיל הים האמריקני מתכנן כי משחתת מהדור הבא תצטרף לפריגטה החדשה שלו, יחד עם ספינות מלחמה אמפיביות קלות, כבסיס החדש לצי הצפון-מערבי המשודרג. על פי דיווח באתר Breaking Defense, 67 משחתות ארלי ברק ייצאו משרות ״בשלב מסוים״, והצורך להחליפן כבר מתעורר.

״עשינו את כל מה שאפשר עם הספינות האלה (הארלי ברק). הגדלנו את השטח, המשקל, הכוח והקירור״, אמר ראש מחלקת לוחמים של חיל הים, פול שליס. ״הגיע הזמן להתכוונן לגוף לוחם גדול חדש״. שליס התייחס להתקדמות בחילות הים של כוחות זרים, וציין כי ״ככל שהיריבים שלנו מתרחקים יותר מחופיהם, כך אנו זקוקים לספינה שתוכל לייצר מספיק כוח כדי להניע מכ״מים מתוחכמים יותר, מערכות ל״א ונשק מכוון-אנרגיה, ספינה שתוכל לפעול במיומנות באזורים בהם ישנה מעורבות של נשק יריב״.

המטרה הסופית, כך מוסיף Breaking Defense, היא להתקין בהקדם האפשרי מערכות היפרסוניות על הספינות. ״אנו בוחנים טילים היפרסוניים גדולים כדי להזכיר לאותם אויבים שאין מטרה מחוץ לטווח שלנו, לפחות לא לעוד זמן רב״, הוסיף שליס. ״אנו זקוקים לספינה שתשיג את המטרות הללו״.

אולי יעניין אותך גם