גלילות קפיטל משיקה קרן צמיחה של 170 מיליון דולר

הקרן החדשה משקיעה בחברות תוכנה וסייבר לאחר סבב A, וצפויה להשקיע בכ-15 חברות

גלילות קפיטל משיקה קרן צמיחה של 170 מיליון דולר

צילום: בן יצחקי

גלילות קפיטל פרטנרס מכריזה על גיוס של 170 מיליון דולר עבור קרן הצמיחה הראשונה שלה, Glilot+ (גלילות פלוס). הקרן החדשה משקיעה בחברות תוכנה וסייבר לאחר סבב A, וצפויה להשקיע בכ-15 חברות כשהיא מובילה או מצטרפת לסבבי גיוס מתקדמים בהשקעה של בין 5-20 מיליון דולר.

קרן הצמיחה פועלת במקביל לקרן השקעות הסיד של גלילות קפיטל, שבחודשים האחרונים ביצעה שש השקעות סיד חדשות במיזמים בשלב מוקדם הפועלים מתחת לרדאר. גם קרן הצמיחה ביצעה כבר השקעות ראשונות והינה הקרן החמישית של גלילות קפיטל המנהלת כיום כ-500 מיליון דולר.

פעילות הצמיחה של גלילות תנוהל על ידי ליאור ליטבק שהצטרף כשותף מנהל בקרן. ליטבק שימש בתפקידו האחרון כשותף בקרן M12, זרוע הון הסיכון של מיקרוסופט, דרכה השקיע בכ-20 חברות בישראל ובחו"ל, מתוכן למעלה מ-12 בשלבי צמיחה מוקדמת. בין ההשקעות הבולטות שהוביל בארץ: Zencity, nsKnox, Authomize ו-At-Bay. "אני נרגש להצטרף לקובי, אריק ונופר בקרן גלילות קפיטל, הממוקמת בפסגת תעשיית הון הסיכון בישראל, כדי להוביל את קרן הצמיחה", אומר ליאור ליטבק. 

גלילות קפיטל הוקמה בשנת 2011 על ידי קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין, המשמשים כשותפים מנהלים בקרן, אליהם הצטרפה כשותפה נופר עמיקם. "לאחר עשור מוצלח אנו מרחיבים את פעילותנו, וכעת נוכל להשקיע ולסייע לחברות הישראליות המובילות בכל שלב בתהליך הגדילה שלהן", אומר קובי סמבורסקי. "אנחנו שמחים מאוד שליאור הצטרף אלינו - ליאור הוא תוספת כח משמעותית לקרן ואני בטוח שביחד נדע לסייע לחברות הישראליות המובילות להגיע לגבהים חדשים",

אריק קלינשטיין מוסיף: "העולם העסקי ימשיך לעבור מהפכה עצומה הנגזרת משימוש הולך ומתרחב בטכנולוגיות מידע מתקדמות, ולחברות ישראליות צעירות הפועלות בעולם זה יש פוטנציאל עצום. אנחנו משקיעים ופועלים בתחום שנים רבות, והניסיון, הידע והקשרים שצברנו יעמדו גם לרשות החברות שבהן נשקיע מהקרן החדשה.״

אולי יעניין אותך גם