כוננות שיא לקראת השבעתו של ביידן 

לאור האירועים האחרונים בגבעת הקפיטול, והשיח הציבורי הטעון בארה"ב, השירות החשאי נכנס לכוננות שיא לקראת ה-20 לחודש

Photo by Adam Schultz / Biden for President

אמצעי ביטחון חסרי תקדים לקראת טקס השבעת הנשיא החדש של ארה"ב, וכל סוכנויות הביטחון  העמידו תקציבים מיוחדים למימון מבצע אבטחה רב ממדים של הטקס ושל הנשיא החדש. השירות החשאי יציב משמר גדול סביב בנייני גבית הקפיטול. הבולשת הפדרלית FBI מזהירה מפני "הפגנות חמושות" ביום ההשבעה, ואילו המשמר הלאומי יציב בבירה 15 אלף חיילים. כל האמצעים הללו יינקטו כשבוע לפני יום ההשבעה ב-20 בינואר, מוקדם מאוד בהשוואה לטקסי השבעה בעבר, בגלל אירועי השבוע שעבר.

סוכנות רויטרס מוסרת כי הוחמרו אמצעי הביטחון סביב ג'ו ביידן: שורה של כלי רכב ייעודיים חוסמת כבר עתה את כל הדרכים המובילות אל בית משפחת ביידן בגרינוויל, דלוור. הג'יפים הענקיים הועמדו לא בשורה עורפית אלא במבנה זיג זיג שאינו מאפשר לראות מהרחוב את בית המשפחה. תחנת אוטובוס ברחוב נסגרה ומשאית ענק חוסמת מבנה קטן המשמש אולפן טלוויזיה של ביידן. 

מספר המוזמנים לטקס ההשבעה קטן מבעבר בגלל הקורונה, אך מאז אירועי גבעת הקפיטול המארגנים צמצמו עוד יותר את רשימת המוזמנים. ביום הטקס ילווה ביידן לבין הלבן במשמר חמוש, וכך יהיה גם בביקורו המסורתי בבית הקברות הצבאי ארלינגטון, שם יתלוו אליו שלושה נשיאים לשעבר, כך על פי המסורת של יום השבעת נשיא חדש. 

דונלד טראמפ לא יהיה נוכח. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית