ניסוי בארה"ב: נחיל פצצות המשתפות פעולה בדרכן למטרה  

הניסוי היה צעד חשוב לקראת פיתוח מערכות נשק שיתופיות אוטונומיות והפיתוח, טוענים המארגנים שלו. "היתכנות לשת"פ בין פצצות וחמושים רבים הפועלים יחדיו"

By Master Sgt. Lance Cheung - http://www.af.mil/shared/media/photodb/photos/060801-F-2907c-176.jpg, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1196694

חיל האוויר האמריקני ערך ניסוי ראשון מסוגו שמטרתו היתה להוכיח יכולת לשגר קבוצה (נחיל) של "פצצות שיתופיות" שמקיימות תקשורת ביניהן ותוקפות ביחד, בצורה אוטונומית, מטרות בזירת הלחימה. הניסוי נערך בחודש שעבר, והפצצות השיתופיות היו פצצות המוגדרות "בעלות קוטר קטן" (CSDB), ולקראת הניסוי צויידו הפצצות במטע"ד זהה שאפשר פעולה מתואמת  ומשותפת של הפצצות.

ב-15 בדצמבר המריא מבסיס מרכז הניסויים של חיל האוויר בפלורידה מטוס F-16 ושחרר שתי פצצות. מיד נוצר קשר בין הפצצות וראשי הביות שלהם זיהו  מכשיר שיבוש מבוסס GPS. הפצצות הפעילו "חוקי הפעלה" מתוכננים, שקבעו כי מכשיר השיבוש לא היה מטרה מועדפת. מיד אחרי כן זיהו מטע"די הפצצות זוג מטרות איכות מועדפות. אולם מסיבה כלשהי לא פעלה כמתוכנן תוכנת ההנחייה, ולכן לא נשלחה פקודה למערכת הניווט של הפצצות.

כריס ריסטיץ', ממנהלי הניסוי אמר ל-AERPSPACE TESTING כי הניסוי היה צעד חשוב לקראת פיתוח מערכות נשק שיתופיות אוטונומיות והפיתוח יימשך. הניסוי הוא חלק מפרוייקט GOLDEN HORDE שעיקרו פיתוח מערכות נשק שיתופיות ואוטונומיות, ובעתיד ייערכו ניסויי ירי חי. הטכנולוגיות העיקריות בפרוייקט  הן פיתוח ראשי ביות אוספי מידע ונתונים על זירת הקרב, מערכות קשר מבוססות תוכנה המאפשרת תקשורת בין החימושים, וכן אלגוריתמים שיתופיים רלוונטיים. 

כל המעורבים בניסוי הראשון הביעו שביעות רצון מהתוצאות, שלדבריהם הוכיחו כי יש היתכנות לשת"פ בין פצצות וחמושים רבים הפועלים יחדיו, בעלי מטע"דים זהים, בדרכם לתקוף מטרות איכות בעלות עדיפות גבוהה. לשנה זו מתוכננים שני ניסויים בהן יוגדל מספר הפצצות השיתופיות.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית