הפיצוץ בנמל ביירות: האינטרפול פרסם הודעות מבוקשים

מבקש לעצור את הבעלים והקברניט של הספינה הרוסית שהובילה את האמוניום החנקתי ללבנון מלכתחילה, וכן סוחר חנקה פורטוגלי. למעלה מ-200 איש נהרגו בפיצוץ שהחריב את הנמל באוגוסט האחרון

החורבן בנמל ביירות, אוגוסט 2020. צילום: REUTERS/Alkis Konstantinidis

האינטרפול פרסמם הודעת מבוקשים עבור שני אזרחים רוסים ואזרח פורטוגלי אח, בשל מעורבותם בהעברת חומרי נפץ ללבנון ואחסונם בנמל ביירות במשך שש שנים – עד לפיצוץ שהחריב את הנמל בחודש האחרון. כך על פי דיווח של אל-שרק אל-אווסט.

הודעת המבוקשים מהווה בקשה בלתי מחייבת לגורמי אכיפת החוק ברחבי העולם לאתר ולעצור את אותם גורמים באופן זמני, אך אינה צו מעצר מחייב. על פי הידיעה, מדובר בבעלים ובקברניט של הספינה ״רוזוס״, שהובילה קרוב ל-3,000 טון של אמוניום חנקתי ללבנון בשנת 2013, וכן בסוחר חנקן פורטוגלי שביקר במחסנים בהם נשמר החומר שנה מאוחר יותר.  

בפיצוץ בנמל ביירות שהתרחש ב-4 באוגוסט האחרון נהרגו כ-200 איש ונפצעו למעלה מ-6000, זאת בנוסף להרס רב שנגרם במרחק קילומטרים מהמוקד. עד כה נעצרו כ-30 איש בהקשר לטרגדיה, רובם פקידי נמל ומכס. בחודש שעבר הגיש התובע החוקר את הפיצוץ כתב אישום נגד ראש הממשלה דאז, חסן דיאב (שהתפטר בעקבות הפיצוץ) ונגד שלושה שרים לשעבר, והאשים אותם ברשלנות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית