ראש סבא״א: איראן מתקדמת מהר בהעשרת האורניום

רפאל גרוסי אמר כי חידוש הסכם הגרעין חייב לקרות בשבועות הקרובים, לאחר שטהרן הודיעה כי תגרש את פקחי הגרעין אם לא יוסרו הסנקציות. עוד הודיעה כי החלה להתקין צנטריפוגות מתקדמות

ראש סבא״א: איראן מתקדמת מהר בהעשרת האורניום

צילום: מתוך אתר ה״טהרן טיימס״

חידוש הסכם הגרעין עם איראן חייב לקרות בשבועות הקרובים, אמר אתמול (ב׳) ראש הסוכנות הבינ״ל לאנרגיה אטומית (סבא״א), רפאל גרוסי. הדברים נאמרים בתגובה לחידוש האיראני של העשרת האורניום ברמה של עד 20% במתקן בפורדו, וכן להודעת טהרן כי תגרש את פקחי הגרעין מהמדינה אם לא יוסרו מעליה הסנקציות האמריקניות.

״ברור שאין לנו חודשים רבים, אלא שבועות בלבד״, אמר גרוסי בכנס של סוכנות הידיעות רויטרס. הוא אמר כי איראן מתקדמת ״די מהר״ בהעשרת האורניום, וכי על פי ההערכות תוכל להפיק כ-10 ק״ג בחודש במתקן בפורדו. בהתייחסו לדד-ליין של ה-21 בפברואר הקרוב כתאריך היעד לגירוש הפקחים, אמר גרוסי כי הוא לוקח את העניין ברצינות ומאמין כי הממשלה האיראנית מתכוונת ליישם את כוונותיה. ״תצטרך להיות הבנה ברורה כיצד יושלמו התנאים הראשוניים של הסכם הגרעין״.

בתוך כך, הודיע הארגון לאנרגיה אטומית של איראן כי החל להתקין צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR2M, במסגרת האישור הפרלמנטרי לחוק ״שנועד להסיר את הסנקציות הבלתי חוקיות״, כך על פי הטהרן טיימס. עוד נמסר, כי הארגון מתכנן לבנות כור מים כבדים חדש הדומה לכור באראק, אך מודרני יותר.