100 שנים לחיל האוויר העירקי: מגאווה למציאות עגומה

ליקויים קשים בטייסות F-16 של חיל האוויר העירקי, תחזוקה וניהול גרועים, מחסור בחלפים, תאונות. חיל האוויר העירקי ברמת שפל מבצעית   

עשרים ושלושה מטוסי קרב F-16 IQ VIPER של חיל האוויר העירקי השתתפו בסוף השבוע במטס ראווה לציון 100 שנים לייסוד הצבא העירקי. אולם מבגדד מגיעים דיווחים שטייסות F-16, גאוות חיל האוויר העירקי, נמצאות בצרות בגלל אחזקה לקויה, מטוסים ללא מערכות  שמישות, מחסור חמור בחלפים, זמינות נמוכה וניהול גרוע.

עירק רכשה ב-2011 36 מטוסי  F-16. שנים התרסקו באימוני טייסים כבר בארה"ב, 34 מטוסים שייכים ללהק מטוסי הקרב 9 שבסיסו בבסיס בלאד. המטוסים ביצעו תקיפות נגד מטרות דאעש בסוריה ובעירק במסגרת הכוח האווירי של הקואליציה בהובלה אמריקנית. 

THE WAR ZONE מדווח כי בחודש שעבר הגיעו ידיעות מבגדד לפיהן חיל האוויר העירקי אינו משתתף עוד בטיסות של הקןאליציה בגלל מצב המטוסים. מניחים שרק 20 מטוסי F-16 כשירים לטיסה. בשנה שעברה ניסו להפעיל בקואליציה 19מטוסי F-16 עירקיים, אך ארבעה התרסקו, כמראה בגלל כמעט התנגשויות. 

הפרסום העירקי IRAQI OIL REPORT  מוסר פרטים על ליקויים בחיל האוויר: המטוסים לוקים בתחזוקה וניהול גרועים, יתכן שרק שבעה מטוסי F-16 עדיין כשירים לטיסה "ללא סכנת התרסקות", וכדי להשיג חלקים מבצעים קניבליזציה של מטוסים בלתי שמישים. עוד  נאמר בפרסום זה כי  בחודש  אפריל 2020 הוצאו מטוסי F-16 ממערך הפקודות והתכניות של צבא עירק.

אתר התעופה SCRAMBLE מוסיף שלפחות 10 מטוסי   F-16 אינם במצב טיסה ומכשירי המכ"ם והאביוניקה בהם אינם שמישים. "במערב היו מזמן מקרקעים מטוסים כאלו", מסכם הדיווח.

אולי יעניין אותך גם