אמנסטי לישראל: ספקי חיסונים לפלסטיניים

בהצהרה חריפה קרא ארגון זכויות האדם לישראל לוודא אספקת חיסונים נגד נגיף הקורונה לאוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה ובגדה המערבית

בדיקת קורונה במעבר רפיח, נובמבר 2020. צילום: Yousef Masoud/TheNews2 via REUTERS

אמנסטי אינטרנשיונל קראה השבוע לישראל להתחיל ולספק חיסונים נגד נגיף הקורונה לאוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה ובגדה המערבית, וגינתה בתקיפות את העדר הפעילות עד כה. ״תכנית החיסונים הישראלית מדגישה את האפליה הממוסדת המגדירה את מדיניות ממשלת ישראל כלפי הפלסטינים״, אמר סגן מנהל אמנסטי במזה״ת, סאלח היגאזי.

״בעוד שישראל חוגגת שבירת שיאים של חיסונים, מיליוני פלסטינים החיים תחת שליטה ישראלית לא יקבלו חיסון, או ייאלצו להמתין זמן רב״, אמר היגאזי. ״הרשויות הישראליות חייבות לוודא כי החיסונים ניתנים באופן שווה לפלסטינים, כדי לעמוד בהתחייבויותיהם על פי החוק הבינלאומי״.

בהצהרה רשמית, תוקף בחריפות ארכון זכויות האדם את ישראל על למעלה מחצי מאה של כיבוש ויצירת מערכת אפליה ממוסדת בשטחים הכבושים, כולל מזרח ירושלים, ששללה מהפלסטינים את זכויותיהם הבסיסיות וביצעה הפרות זכויות אדם המוניות״. הארגון קורא לישראל ״לסיים את מדיניותה המפלה ולהסיר את כל המחסומים המונעים מהפלסטינים גישה לשירותי בריאות״.

על פי הנתונים של ארגון אמנסטי, נכון ל-3 בינואר דווחו מעל 159 אלף מקרים של נגיף הקורונה בקרב הפלסטינים, וקרוב ל-1,600 מקרי מוות מהנגיף.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית