החל מ2029: ארה"ב מחליפה את הטילים הביניבשתיים 

צ'רלס ריצ'רד, ראש הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב אמר לעיתונאים כי לא ניתן להמשיך עם כוסות רוח לטיל הנוכחי

החל מ2029: ארה"ב מחליפה את הטילים הביניבשתיים 

An unarmed Minuteman III intercontinental ballistic missile launches during an operational test on Oct. 29, 2020, at Vandenberg Air Force Base, Calif. (U.S. Air Force)

ארה"ב משקיעה עשרות מיליארדי דולרים בהחלפת מאגרי הטילים הביניבשתיים שלה מסוג Minuteman III. בפרויקט זכתה חברת Northrop Grumman שרכשה לאחרונה את חברת Orbital ATK לצורך השגת יתרון במכרז על פני לוקהיד מרטין. הסכום ההתחלתי לפרויקט עומד על מעל 13 מיליארדי דולרים. 

"אי אפשר להאריך את חייו של הMinuteman III," אמר האדון צ'רלס ריצ'רד, ראש הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב, ששוחח עם עיתונאים. "זה עובר את הנקודה של [איפה] זה לא משתלם להאריך את חייו של הטיל. אתה במהירות מגיע לנקודה [שבה] אתה לא יכול לעשות את זה בכלל. "

הערותיו של ריצ'רד מגיעות כשבועיים לפני כניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד הנשיא ב -20 בינואר, שצפוי לסקור את ארסנל הגרעין של ארה"ב ויכול אולי להחזיר את השינויים שבוצעו תחת ממשל טראמפ. אף על פי שתוכנית ה- ICBM מהדור הבא - המכונה הרתעה אסטרטגית קרקעית (GBSD) - נתמכה על ידי ממשל אובמה, קבוצות בקרת הנשק דחקו במחוקקים לשקול לעכב את מאמץ ה- GBSD כדי לחסוך כסף.

הטיל החדש צפוי להיכנס לשירות החל מ2029. 

 

אולי יעניין אותך גם