מתחת לרדאר: סודן חתמה על ״הסכמי אברהם״

החתימה התבצעה בבירה חרטום במעמד שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ׳ין, שהמריא משם ישירות לביקור בישראל. בחודש שעבר הסירה ארה״ב את סודן מרשימת המדינות התומכות בטרור

מתחת לרדאר: סודן חתמה על ״הסכמי אברהם״

טראמפ מכריז על ההסכם עם סודן בשיחת טלפון מהחדר הסגלגל, אוקטובר 2020. צילום: REUTERS/Carlos Barria

 

סודן הודיעה אתמול (ד׳) כי חתמה על ״הסכמי אברהם״ לנרמול היחסים עם ישראל. החתימה התבצעה בבירה חרטום במעמד שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ׳ין, שהמריא משם ישירות לביקור בישראל. חרף דיווחים קודמים בנוגע לטקס חתימה מפואר ורב משתתפים על מדשאות הבית הלבן, כפי שהיה עם איחוד האמירויות ובחריין, נחתמו לבסוף המסמכים בשקט על ידי  שר המשפטים הסודני, נסרידן עבדלבארי.

״ההצהרה מאשרת את הצורך לאחד את משמעות הסובלנות, הדיאלוג והדו-קיום בין עמים שונים ודתות שונות במזרח התיכון, באופן שישמש לקידום תרבות של שלום״, מסר הקבינט הסודני. עם הגעתו של מנוצ׳ין לחרטום צייץ בטוויטר ראש הממשלה, עבדאללה חמדוק, כי הביקור מתרחש ״בתקופה בה היחסים הבילטרליים שלנו מבצעים זינוק היסטורי אל עבר עתיד טוב יותר. אנו מתכננים לעשות היום צעדים מוחשיים, עם כניסת היחסים לעידן חדש״.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי שר האוצר מנוצ׳ין חתם על מזכר הבנות להענקת הלוואה לסודן, שיסייע לה בתשלום חובותיה לבנק העולמי ולקבלת גישה להלוואות בסך מיליארד דולר בשנה, צעד משמעותי לקידום התאוששותה הכלכלית. בחודש שעבר, כחלק מהסכם הנורמליזציה, הסירה ארה״ב את סודאן באופן רשמי מרשימת המדינות התומכות בטרור.

אולי יעניין אותך גם