עסקת ענק ביטחונית: Teledyne רוכשת את פליר בכ-8 מיליארד דולרים

העסקה נחשבת כמייצרת מתמודד חדש וגדול יותר למערכות בלתי מאוישות באוויר, ביבשה ובים - או למערכות מאוישות עתידיות וכן לתוכנית הרוקמת-עור-וגידים של משרד ההגנה לייצור לוויינים לאיתור ומעקב אחר טילים על-קוליים

עסקת ענק ביטחונית: Teledyne רוכשת את פליר בכ-8 מיליארד דולרים

Source: FLIR Systems

טלדיין טכנולוגיות (Teledyne Technologies), קונצרן תעשייתי אמריקאי, הודיע השבוע (שני) כי רכש את חברת פליר (Flir) האמריקאית בשווי של כ-8 מיליארד דולרים. פליר מתמחה בתכנון ובייצור של מצלמות וסנסורים טרמיים וכן רחפנים. העסקה צפויה להיסגר באמצע שנת 2021, מותנה באישורים רגולטוריים.

האתר  c4isrnet.com רואה בעסקה כמייצרת מתמודד חדש וגדול יותר למערכות בלתי מאוישות באוויר, ביבשה ובים - או למערכות מאוישות עתידיות וכן לתוכנית הרוקמת-עור-וגידים של משרד ההגנה לייצור לוויינים לאיתור ומעקב אחר טילים על-קוליים.

האתר מביא את דבריו של האנליסט רומן שוויצר מבית ההשקעות קוואן (Cowen), שאמר כי לא ברור כיצד הרגולטורים בממשל ביידן הנכנס יראו את המיזוג הצפוי, אך שיער כי משרד ההגנה האמריקאי עשוי להעדיף יצירת "מתחרה בריא בינוני" לחברות הביטחוניות הגדולות. מבחינה עסקית, החברה המשולבת מתמקמת טוב יותר בתחומים ההולכים וגדלים בתקציב הפנטגון: חיישנים מתקדמים ומערכות בלתי מאוישות.

המוצרים של טלדיין בתחומי חיישני אינפרא-אדום הנמצאים בחלל ורכבים בלתי מאוישים תת-מימיים צריכים להשתלב היטב, אמר שוויצר, עם חיישני האינפרא-אדום המוטסים והיבשתיים של פליר ועם הפלטפורמות הבלתי-מאוישות שלה. לדבריו, החברה המשולבת יכולה להיות ספקית מרכזית עבור תוכניות משרד ההגנה לאייש פלטפורמות מאוישות מסורתיות באמצעות שילוב של חיישנים ובינה מלאכותית, עבור לוויינים הנמצאים כעת בתהליך ייצור ומיועדים לזיהוי ומעקב אחר טילים על-קוליים והדחיפה של הצבא וחיל הים לעבר מערכות לא מאוישות.

אולי יעניין אותך גם