Escribano תספק מערכת נחילי כטב"מים לצבא הספרדי

החברה תפתח תוכנה למערכת נחילים ניסיונית של כטב"מים, לביצוע משימות מסוגים שונים, בעיקר משימות מודיעין, מעקב, רכישת יעד, משימות וסיור, חיפוש והצלה וחימוש משוטט

Escribano תספק מערכת נחילי כטב"מים לצבא הספרדי

נחיל כתב״מים, אילוסטרציה. צילום BIGSTOCK/Copyright: Andy Dean Photography

חברת Escribano הספרדית הודיעה בשבוע שעבר כי זכתה במכרז של מנהל הרכש (DGAM) של משרד ההגנה הספרדי לפיתוח מערכת נחילים אוטונומית רבת-פלטפורמות עבור משימות מודיעין, מעקב, רכישת יעד, משימות וסיור (ISTAR).

במסגרת החוזה, החברה תפתח תוכנה למערכת נחילים ניסיונית של כטב"מים, לביצוע משימות מסוגים שונים, בעיקר משימות ISTAR, חיפוש והצלה וחימוש משוטט. ניתן להשתמש בטכנולוגיה עם פלטפורמות צבאיות כגון רק"מ "דרקון" 8×8 העתידי, שממנו יפעלו בטווח של 5-10 ק״מ, תוך שילוב יכולות חימוש משוטט או תקיפה נגד מטרות קרקעיות.

לדברי החברה, ה-LISS (Long Security Intelligent Security System) מצוידת בבינה מלאכותית חדשנית, והיא מערכת נחילי הרחפנים היחידה המספקת מודיעין פרטני וקבוצתי לביצוע  משימות באופן אוטונומי. ההפעלה נעשית על ידי מפעיל יחיד, והתנהגות הנחיל הנה אוטונומית וניתנת להתאמה לאירועי המשימה.

 לטכנולוגיה זו יש הן יישומים צבאיים והן אזרחיים, כגון משימות הגנה ומיגון על חיילים, סיורי חוף, בקרת דליפות רעילות, ניטור שריפות, חיפוש ניצולים באסונות כמו רעידות אדמה, איתור מחלות ביבולים חקלאיים, והובלת מטענים.

אולי יעניין אותך גם