תעשייה אווירית ביצעה ניסוי יירוט במערכת ברק 8

כפי שפרסמנו לראשונה לפני מספר ימים, התעשייה האווירית וה-DRDO ביצעו ניסוי נוסף במערכת ברק-8

תעשייה אווירית ביצעה ניסוי יירוט במערכת ברק 8

בועז לוי. צילום: תעשייה אווירית

הניסוי, שנערך בהודו תחת מגבלות הקורונה, מהווה עדות נוספת למחויבותה של התעשייה האווירית לשותפות עם מערכת הביטחון ההודית. התעשייה האווירית וה-DRDO הרשות לפיתוח אמצעי לחימה במשרד ההגנה ההודי, השלימו בהצלחה ניסוי במערכת ההגנה האווירית ברק 8 MRSAM שבוצע בימים האחרונים משדה ניסויים בהודו. 

ניסוי זה הביא לידי ביטוי את כלל רכיבי מערכת הנשק לשביעות רצונם של נציגי הצבא ההודי והמומחים המדעיים בהודו, וכן של מומחי ההגנה האווירית של התעשייה האווירית. מתווה הניסוי כלל תרחישי ייחוס קיצוניים המאמתים את יכולות המערכת השונות. במסגרת הניסוי, שוגר מיירט מערכת MRSAM ממשגר יבשתי ויירט בהצלחה את המטרות שהוצבו בניסוי.

הניסוי החל עם שיגור המטרה וכניסתה למסלול, אז איתר מכ"ם המערכת את האיום ועקב אחר המטרה במעופה, הטיל המיירט שוגר למסלול, עקב אחר המטרה, רכשה ויירט אותה בהצלחה. כל מרכיבי מערכת הנשק עמדו בהצלחה ביעדי הניסוי המורכב. 

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "היכולת המרשימה והמתקדמת של מערכת ההגנה האווירית MRSAM ברק הוכחה שוב נגד מגוון רחב של איומים. כל ניסוי במערכת הגנה אווירית הינו אירוע מבצעי מורכב, וקיומו תחת מגבלות הקורונה הופך אותו למורכב אף יותר. ניסוי זה מהווה עדות נוספת לשותפות החזקה בין התעשייה האווירית להודו ובין שתי המדינות. התעשייה האווירית גאה להוביל את שיתוף הפעולה עם ה- DRDO והזרועות בהודו ומחויבת להמשך הצלחתו". 

מערכת MRSAM ממשפחת מערכת ההגנה האווירית ברק, הינה מערכת הגנה אווירית מבצעית הנמצאת בשימוש חיל הים הישראלי וזרועות הים, האוויר והיבשה בהודו. המערכת הינה פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף מפא"ת במשרד הביטחון, ה-DRDO  (רשות פיתוח אמצי הלחימה במשרד ההגנה ההודי), חילות הים ותעשיות ישראליות והודיות נוספות כגון רפאל,TATA, BEL, BDL, L&T ועוד.

היקף המכירות של מערכת ברק 8 עומד בשנים האחרונות על מעל 6 מיליארד דולר. זוהי מערכת המקנה הגנה אזורית רחבה ונקודתית מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית מהאוויר, הים והיבשה, תוך שהיא מאגדת מספר מערכות מפתח הנמצאות בחזית הטכנולוגיה: מכ"ם דיגיטלי MMR, מערך שליטה ובקרה, משגרים ומיירטים בעלי ראש ביות מתקדם.

לצפייה בסרטון הניסוי. 

אולי יעניין אותך גם