רצח אסתר הורגן: החשוד תכנן את הרצח כחודש וחצי לפני הביצוע

במהלך חקירתו בשב"כ ובמשטרה/מחוז ש"י, הודה החשוד מחמד מרוח כבהא בביצוע המעשה. הסיבה לרצח: מות חברו בכלא הישראלי ממחלה

רצח אסתר הורגן: החשוד תכנן את הרצח כחודש וחצי לפני הביצוע

מחמד מרוח כבהא. קרדיט: תקשורת שב״כ

בפעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/ מחוז ש״י , לוחמי הימ״מ וצה"ל, נעצר ב-24/12/20 לחקירת שב"כ חשוד בביצוע פיגוע הרצח האכזרי של אסתר הורגן ז"ל, אשר בוצע ביום 20.12.20.

הותר לפרסום כי החשוד הוא מחמד מרוח כבהא, כן 40 תושב הכפר טורה אל ע'רביה הסמוך לג'נין, אשר ריצה בעבר מספר עונשי מאסר בגין פעילות טרור. יחד עימו נעצרו ארבעה נוספים החשודים כמי שסייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון לאחר הפיגוע.

במהלך חקירתו בשב"כ ובמשטרה/מחוז ש"י עלה כי רצח באכזריות את אסתר הורגן ז"ל על רקע לאומני ומסר פרטים נוספים אודות השתלשלות האירועים. כחודש וחצי לפני הרצח, החליט החשוד להוציא לפועל פיגוע, בין היתר לאחר שהושפע ממותו של אסיר ביטחוני שהכיר, כמאל אבו ואער אשר מת בכלא כתוצאה ממחלה. לשם כך, הגיע לזירת הפיגוע דרך פרצה בגדר הבטחון לטובת הכרת השטח. לאחר שהבחין כי התנועה דלילה ובאזור עוברים אזרחים ישראלים, החליט כי זה המקום המתאים לביצוע הפיגוע.

עוד עלה בחקירה, כי ב-20/12 בשעות הצהריים, בהיותו ביער הסמוך ליישוב טל־מנשה לטובת עיסוק בהברחות סיגריות דרך הגדר, ניגש החשוד ליער הסמוך לישוב. לאחר מספר שעות זיהה אישה יהודייה הצועדת לבדה, תקף ורצח אותה. במהלך הימים שלאחר הפיגוע הסתייע החשוד בקרוביו ובמכרים בכפר דיר אל ע'וסון אשר סייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון.

חקירתו של החשוד נמשכת, ובסיומה הוא צפוי לעמוד לדין בבית המשפט הצבאי בשומרון. 

אולי יעניין אותך גם