כתב אישום נגד מפיץ סרטונים מיניים בטלגרם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום לבימ"ש השלום נתניה נגד עידן הוכמן, תושב נתניה בן 23

bigstock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום לבימ"ש השלום נתניה נגד עידן הוכמן, תושב נתניה בן 23, בגין ריבוי עבירות של הטרדה מינית והתנכלות (על פי החוק המכונה "חוק הסרטונים") ופגיעה בפרטיות. הנאשם הקים, הפעיל וניהל קבוצות באפליקציית טלגרם אשר בהן הופצו תמונות וסרטונים המתמקדים במיניות של עשרות נשים וצעירות ישראליות.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול, הנאשם הקים וניהל קבוצות בטלגרם בהן נהג להפיץ תמונות וסרטונים המתמקדים במיניות של נשים וצעירות ישראליות, ללא הסכמתן. לפרסומים צורפו, על פי רוב, תצלומים מתוך הפרופילים האישיים של אותן נשים וצעירות ברשתות החברתיות, המכילים את פרטיהן האישיים. זאת, לשם זיהוין ועל מנת להוכיח לחברי הקבוצות כי הנחזות בתכנים המיניים הן צעירות ישראליות אותנטיות. בקבוצות שניהל הנאשם היו חברים עשרות אלפי משתמשים, שנהגו לצפות בתכנים שהופצו על ידי הנאשם.

עוד מתואר בכתב האישום כיצד בנה הנאשם והשתמש ב'בוט' – כלי עזר בטלגרם – אשר אפשר לו להגדיל את מאגר התמונות והסרטונים של צעירות ישראליות שברשותו, ולהפיצו בקלות וביעילות.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, מסר כי "הגשת כתב האישום מהווה צעד נוסף במאבק רשויות האכיפה נגד התופעה החמורה של הפצת תכנים מיניים של נשים וצעירות ישראליות ללא הסכמתן. ההפצה פוגעת באופן אנוש בזהותן הווירטואלית של הצעירות ומשפיעה על חייהן ברשת ומחוצה לה. בשנה החולפת בעקבות פעילות משותפת של מחלקת הסייבר ביחד עם מחלק הסייבר בימ"ר תל אביב שבמשטרת ישראל הוגשו כתבי אישום נגד שמונה נאשמים שהפיצו תכנים מיניים באמצעות הטלגרם ופגעו במאות מתלוננות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית