רוסיה משקיעה תשעה מיליארד דולר בפיתוח וייצור כטמ"מים

DEFENCE AVIAION מדווח כי רוסיה מעוניינת לשפר ולשדרג את היכולות הקרביות של הצבא, ולשם כך התכנית היא לצייד את הצבא ב-500 כטמ"מים

לצבא רוסיה נדרשים מאות כלי טיס בלתי מאויישים, בין היתר כלקח מהמלחמה בגרוזיה, שם מילאו תפקיד חשוב כטמ"מים שרובם היו תוצרת ישראל. רוסיה מתכננת להשקיע תשעה מיליארד דולר בתקופה הקרוב בתכניות פיתוח וייצור של כלי טיס בלתי מאויישים, בעיקר קטנים ובינוניים. התכנית הרוסים מכוונת להתחרות ולהיות בחזית הטכנולוגית של כטמ"מים מול מדינות אחרות בעולם. 

DEFENCE AVIAION מדווח כי רוסיה מעוניינת לשפר ולשדרג את היכולות הקרביות של הצבא, ולשם כך התכנית היא לצייד את הצבא ב-500 כטמ"מים. הצבא הרוסי לומד לקחים מהמלחמה בגרוזיה, שם מילאו תפקיד חשוב כטמ"מים תוצרת ישראל. הצבא הרוסי למד את הערך הרב של כטמ"מים במשימות של סיור, תצפית ואיסוף מודיעין, וכן ביכולות של כלי טיס כאלו לנטר ולשמור על צנרת נפט וגז ארוכה.

הרוסים מודעים לכך שלפיתוח וייצור  כטמ"מים יש צורך בידע וביכולות מזעור מערכות, תכונה חסרה בתעשיה הצבאית הרוסית. לארה"ב ולישראל,  כותב DEFENCE AVIATION, יש טכנולוגיות אולטרה-מודרניות של כטמ"מים, וזו עוד סיבה לכך שהרוסים מעוניינים לקדם ולשכלל את התחום במהירות בתעשיה הביטחונית ובצבא.

מאז שנת 2007 חלה אמנם התקדמות בתחום ברוסיה, אך עדיין קיים פיגור. הרוסים מעוניינים בעיקר בכטמ"מים קטנים ובינוניים, שאינם מסובכים לפיתוח וייצור, אך ברוסיה יש עדיין קשיים להוציא לפועל פרויייקטים גדולים עתירי טכנולוגיה בטווחי זמן קצרים. 
 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות