צבא אוקראינה מאמץ רובי צלפים חדשים נגד ציוד

רובי Snipex T-Rex ו-Snipex Alligator יורים תחמושת 14.5x114 מ"מ לטווח מקסימלי יעיל של 2000 מטר ומיועדים לפגוע במטרות ציוד בטווחים ארוכים
 

https://snipex.com/en-gallery.html#&gid=1&pid=20

אתר Defence-blog.com מדווח כי יצרנית הנשק האוקראינית XADO Chemical Group הודיעה בסופ"ש כי משרד ההגנה של אוקראינה החליט לרכוש את רובי הצלפים החדשים שלהם בקליבר 14.5 מ"מ Snipex T-Rex ו-Snipex Alligator לאחר שעברו בהצלחה את כל הניסויים וההערכות של המדינה. רובים אלו יורים תחמושת 14.5x114 מ"מ לטווח מקסימלי יעיל של 2000 מטר ומיועדים לפגוע במטרות ציוד בטווחים ארוכים.

רובה הצלפים T-Rex הוא רובה בעיצוב bullpup אשר הבריח נמצא בו מאחורי ההדק. 13 זיזי בריח ממוקמים בשלוש שורות ומבטיחים נעילה קשיחה של הקנה. במהלך הטעינה מכניסים את המחסנית לפתח בחלקו האחורי של הרובה כאשר הבריח פתוח. בעת הירי נוצר רתע בעוצמה מתקבלת-על-הדעת כשעוצמת הרתע מדוכאת עקב בלם לוע בעל ארבעה או חמישה חדרים. 

אליגטור הוא רובה בעל פעולת בריח המוזן במחסנית. ברובה תוכנן תוך התחשבות בכל הדרישות לכלי נשק לירי ברמת דיוק גבוהה. לרובה משענת לחיים מתכווננת לגובה, הניתנת להתקנה מחודשת בצד ימין או שמאל ביחס לציר הרובה.לרובה יש ידית נשיאה. כדי לשאת את הרובה עם משתיק קול מותקן, ניתן לשנות את מיקום הידית.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית