רוסיה נוקמת בסנקציות האירופאיות עם סנקציות משלה

עין תחת עין: כתגובה לסנקציות האיחוד האירופי שהוטלו על מוסקבה בשל הרעלת מנהיג האופוזיציה נבלני והפריצה למחשבי הפרלמנט הגרמני, אוסרת רוסיה כניסת פקידי ממשל בריטים וגרמנים לתחומה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. צילום BIGSTOCK/Copyright: Divya777

מוסקבה הרחיבה השבוע את רשימת פקידי הממשלה הבריטיים עליהם נאסר להיכנס לתחומי המדינה, כתגובה לסנקציות שהטיל עליה האיחוד האירופי בשל הרעלת מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני. בריטניה אמנם פורשת מהאיחוד, אך כבר במועד הטלת הסנקציות לפני כחודשיים וחצי הודיעה כי תאמץ אותן.

״כתגובה לעונשים בלתי קונסטרוקטיביים ובלתי ידידותיים מצד הממלכה המאוחדת, הוחלט להרחיב את מספר האזרחים הבריטיים שאינם יכולים להיכנס לארצנו״, מסר משרד החוץ הרוסי. הסנקציות של האיחוד האירופי, שהוטלו באמצע חודש אוקטובר, כוללות איסורי כניסה למדינות האיחוד והקפאת נכסים של שישה פקידים רוסים המקורבים לנשיא ולדימיר פוטין, כולל ראש שירותי הביטחון הפדרליים. גם אז השתמש בקרמלין במונח ״עונש בלתי ידידותי״. רוסיה, כזכור, ממשיכה לטעון שהיא אינה עומדת מאחורי הרעלת נבלני. ״אם היינו רוצים לחסל אותו, היינו מסיימים את העבודה״, אמר פוטין במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר.

מדובר בתגובה השנייה של מוסקבה לסנקציות באותו סגנון רק החודש: לפני כעשרה ימים, הודיעה על הרחבת נציגי המדינות החברות והמוסדות החברים באיחוד האירופי שתימנע כניסתם למדינה. כלי תקשורת רוסים דיווחו כי משרד החוץ אף זימן דיפלומטים בכירים משגרירויות גרמניה, צרפת ושבדיה, ככל הנראה כדי להודיע להם מי מצוי ברשימה.

בנוסף, הטילה רוסיה השבוע איסורי כניסה על מספר פקידים גרמנים. כזכור, לאחר הרעלתו הוטס נבלני לטיפול בבית חולים בברלין, וגרמניה היא זו שפרסמה שאכן הורעל בגז העצבים נוביצ׳וק, אך זו לא הסיבה היחידה למתיחות בין שתי המדינות. סנקציות נוספות שהוטלו על רוסיה באוקטובר האחרון היו בשל האשמות כי פרצה לרשת המחשבים של הפרלמנט הגרמני בשנת 2015, פריצה ששיתקה את תשתית ה-IT ולמעשה את עבודת בפרלמנט כולה למשך מספר ימים. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הצהירה באופן פומבי כי רוסיה עומדת מאחורי המתקפה, והמתיחות בין המדינות רק גברה לאחר פרשת נבלני.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית