רוסיה מתגברת כוחות למול טורקיה בצפון סוריה

זאת על רקע השיחות בין שרי החוץ של שתי המדינות שהתקיימו אתמול ברוסיה. על פי דיווחים, טורקיה דרשה את הסגת מיליציית ה-YPG הכורדית מהאזור

צילום: אתר הקרמלין

רוסיה הודיעה כי תגברה את נוכחות המשטרה הצבאית שלה באזור העיירה עין עיסא שבצפון סוריה, באזור בו כוחות המורדים, הנתמכים על ידי טורקיה, נלחמים בחיילים כורדים – כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס. פריסת הכוחות הנוספים מתרחשת על רקע הפגישה בין שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ומקבילו הטורקי מוולוט קבוסוגלו, שהתקיימה אתמול בסוצ׳י. 

האזור המדובר נמצא בכורדיסטן הסורית, סמוך לכביש מהיר אסטרטגי המקשר בין הערים הגדולות במדינה, בו נעים ומסיירים גם כוחות רוסיים וגם כוחות של טורקיה. כוחות המורדים השתלטו על חלקים מהאזור במהלך מתקפה בשנה שעברה נגד מיליציית ה-YPG הכורדית, וקרבות נוספים פרצו בשבועות האחרונים.  

שרי החוץ דנו במספר סוגיות בינלאומיות וכן בנושא סוריה, שם הם כזכור נמצאים משני צדי המתרס: טורקיה מגבה את המורדים המתנגדים לנשיא בשאר אל-אסאד, בעוד שרוסיה מהווה בת ברית עבורו. גורם ביטחוני טורקי בכיר אמר לרויטרס טרם הפגישה, כי אנקרה תדרוש ממוסקבה להשתמש בהשפעתה להסיג מהאזור את המיליציה הכורדית, אותה הוא מכנה ״ארגון טרור״. דובר מטעם קבוצת המורדים המרכזית ״הצבא הסורי החופשי״, הזוכה לתמיכת טורקיה, טוען בשיחה עם סוכנות הידיעות כי הכורדים השתמשו בעיירה עין עיסא כדי ליזום סדרת מתקפות טרור שהובילו להרג עשרות אזרחים.

ועוד בגזרה הטורקית: אתמול (ג׳) נחתם הסכם סחר חופשי עם בריטניה, שיושלם כאשר תצא האחרונה רשמית מהאיחוד האירופי בסוף השנה. משרד המסחר הבריטי הודיע כי העסקה ״תשכפל״ למעשה את תנאי המסחר הקיימים כיום בין השתיים. זוהי העסקה הראשונה עליה מכריזה לונדון מאז שהושג הסכם הסחר עם האיחוד האירופי בשבוע שעבר. בשנת 2019 עמד סכום המסחר בין המדינות על למעלה מ-25 מיליארד דולר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית