עשרות טייסים חדשים זכו בכנפיים

"אתם הטייסים החדשים, אתם המשיכו להתרכז בהגנת העם, בהגנת כל חלקי העם", אמר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי בטקס סיום קורס טיס

צילום: דובר צה"ל

אתמול (ד'), התקיים טקס "מסדר כנפיים", בבסיס חיל האוויר חצרים, בו הוענקו כנפי טיסה ל-39 בוגרי קורס טיס מחזור 181. ביום שני האחרון הוענקו דרגות הקצונה למסיימים, לוחמים ולוחמות צוות אוויר אשר יהוו את חוד החנית המבצעית והאסטרטגית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.
 
הטקס התקיים בסימן "דמות הלוחם האווירי", במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ומשפחות הבוגרים. טקס הסיום נערך בתום שלוש שנים של הכשרת הצוערים כקצינים לוחמים, צוותי אוויר ובוגרי תואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת "בן גוריון". החל משבוע הבא הם יוצבו בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.
 
מדברי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "לאחרונה שמעתי את מפקדכם, המפקד של כולנו, הרמטכ״ל אביב כוכבי, אומר מילים שחשוב לי לצטט דווקא כאן: 'מאז הקמתו, היה לצה"ל תפקיד משמעותי בחברה הישראלית, בהיותו צבא העם. אין עוד צבא כזה בעולם, שלוקח את מיטב אנשיה של המדינה, מחנך אותם על עקרונות אהבת הארץ והמדינה ומפגיש את הקבוצות השונות החיות כאן אלה עם אלה. לצד כל זה, גם מלמד את כל מתגייסיו, שאין משימה שלא ניתן לבצע'. כך אמר הרמטכ״ל ואני- מצדיע".
 
מדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו: ״אנו ממשיכים לפעול נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. לא נתפשר בעניין זה, כפי שלא נתפשר בנוגע לניסיונות של אויבינו לפתח טילים מדויקים בסוריה, בלבנון ובכל מקום אחר. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. איננו מקלים ראש באיומים שמופנים נגדנו, ועם זאת איננו נרתעים מפניהם. המדיניות שלנו ברורה ועקבית: מי שינסה לפגוע בנו יספוג מהלומה מוחצת.״
 
מדברי שר הביטחון, בני גנץ: "חיל האוויר משפר את יכולותיו, משתנה ומתפתח, ונמצא במוכנות מלאה ומתמשכת למשימות שונות ומגוונות. אויבינו צריכים לדעת- לא נהסס להפעיל את הכוח בכדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל, ולא נהסס למנוע מאויבינו ובמיוחד איראן וגרורותיה באזור, לפתח יכולות שיסכנו את יציבות המזרח התיכון, בכל שעה, בכל יעד ובכל טווח פעולה".
 
מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "מקרה כפי שהתרחש אתמול, בו הותקף אלוף בצה״ל אשר כל חייו לוחם למען כל אזרחי מדינת ישראל הוא מעשה חמור ביותר, המהווה חציית קו אדום, וראוי לגינוי. אנשי הפלג הירושלמי אשר תקפו את האלוף, תקפו את מי שמגן עליהם, תקפו את מי שמאפשר להם חיים בביטחון ותקפו את צה״ל. הם הפגינו בחוצות אבל למעשה הפגינו אובדן ערכים וכפיות טובה, ורמסו מצווה חשובה ומרכזית. המקרה צריך להוביל אותם לחשבון נפש, שלהם ושל מנהיגיהם. ואתם הטייסים החדשים, אתם המשיכו להתרכז בהגנת העם, בהגנת כל חלקי העם. אנחנו זוכרים ומטפחים את היותנו עם אחד, ועושים כל שניתן שגם יהיה מאוחד. אתם הטובים ביותר, ומצטרפים לחיל האוויר הטוב ביותר".
 
מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "בסופה של השנה הזו אני כה גאה באנשי החיל, במפקדים, שהשכילו לעשות את ההתאמה הנדרשת והצליחו לעמוד בכל המשימות והיעדים לצד המגפה. שנה שבה למרות הקורונה, המשיך חיל האוויר לעסוק בפעילות מבצעית נרחבת, אף יותר מבשנים הקודמות. פעלנו מבצעית במגוון זירות, הרחבנו את מעטפות הביצועים, ובשילוב זרועות עם שותפינו מצה״ל כולו תרמנו למימוש היעדים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית