מכ"מים ישראלים לחיל הים הגרמני

בשלב ראשון יציעו HENSOLDT וחברת-הבת של התעשייה האווירית אלתא (ELTA) מכ"ם לטווח-ארוך לשימוש בפריגטות F124 של הצי הגרמני

מכ"מים ישראלים לחיל הים הגרמני

HENSOLDT and IAI/ELTA are offering a long-range radar for the F124 frigates of the German Navy. (Copyright: Brian Burnell) - https://www.hensoldt.net/news/israel-aerospace-industries-and-hensoldt-o...

חברת הנסולדט (Hensoldt) הגרמנית, מפתחת ויצרנית של פתרונות חיישנים, הודיעה בשבוע שעבר כי חתמה עם התעשייה האווירית הישראלית על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי משותף. על פי ההסכם, שתי החברות ייצרו במשותף מערכות מכ"ם להגנה מפני טילים בליסטיים וישתתפו בפרויקטים למעקב אוויר וחלל. בשלב ראשון יציעו HENSOLDT וחברת-הבת של התעשייה האווירית אלתא (ELTA) מכ"ם לטווח-ארוך לשימוש בפריגטות F124 של הצי הגרמני. מכ"ם זה פועל בקבוצת תדרי S,  מה שמאפשר זיהוי מדויק הרבה יותר של מטרות בחלל מאשר פתרונות אחרים.

על פי הודעת החברה הגרמנית, התעשייה האווירית תתרום מהידע הטכנולוגי שלה וניסיונה רב-השנים בפיתוח וייצור מערכות הגנה כנגד טילים בליסטיים ארוכי טווח, כך שיעשה שימוש ברכיבים שהוכיחו את תפקודם.  חברת הנסולדט, המציידת את כל הספינות הגדולות של הצי הגרמני במכ"מים, תייצר את מרכיבי הליבה ותרכיב את מערכות המכ"מ. לטענת הנסולדת, ניתן להציע מכ"מים ארוכי-טווח אלה הן לשוק הגרמני והן לחברות אחרות בנאט"ו.

כאמור, הסכם שיתוף הפעולה נחתם עם חברת אלתא של התעשייה האווירית, שפיתחה את משפחת המכ"מים אולטרה וספקטרום. מכ"מים אלה מספקים יכולות חיפוש וזיהוי משופרות של טילים בליסטיים ולוויינים בטווחים ארוכים יותר. המכ"מים הם מוצרים בוגרים ומוכחים בשטח המאפשרים תכנון גמיש לתמיכה בשינויים בדרישות התפעוליות לאיומים עתידיים. מערכות המכ"מים אולטרה וספקטרום תוכננו לתפקד באופן עצמאי זו-מזו כמערכות איתור. הן תומכות בכל רמות ההגנה האווירית, החל מטווחים בינוניים עד ארוכים וארוכים מאוד. שתי המערכות ניידות ומאפשרות עד 500 ק"מ יכולות מעקב וגילוי של מטוסי קרב. המערכות מספקות אזהרות מוקדמות באמצעות לוויינים, טילים בליסטיים ויעדים אוויריים אחרים במרחקים גדולים בהרבה מהמוכר.

HENSOLDT הינה הספקית של מערכות המכ"מ המתקדמות של חיל הים הגרמני, המוצבות בקורבטות K130 ובפריגטות F125, שזה עתה נכנסה לשירות. יוזכר כי בסוף חודש אוקטובר דווח בישראלדיפנס על שת"פ נוסף בין אלתא לחברת הנסולדט בנוגע לפיתוח אמצעי תקשורת ומעקב לצוללות.

יואב תורג'מן, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל ELTA, אמר: "התעשייה האווירית רואה בשיתוף הפעולה עם הנסולדט צעד משמעותי לקידום שיווק המכ"ם שלה באירופה ולמנף את המומחיות הטכנולוגית שלה שנצברה במשך עשרות שנים של משימות הגנה אווירית וחלל. היכולות המוכחות של מערכות מכ"ם להגנה מפני טילים בליסטיים בישראל ובעולם יסייעו לגרמניה להשיג את יעדיה המבצעיים. זיהינו צורך גובר במערכות מכ"ם מתקדמות להתראה מוקדמת המספקות תמונה אווירית מפורטת בזמן אמת כדי להקל על בחירת אמצעי ההגנה המתאימים ".

אולי יעניין אותך גם