צבא צ'ילה ערך אימון ירי ברקטות LAR 160 תוצרת אלביט

מערכת משגר הרקטות רב הקנים LAR 160 פותחה בסוף שנות השבעים על ידי התעשייה הצבאית הישראלית (תעש), כיום אלביט מערכות, ושולבה בצבא צ'ילה בשנת 1993

צבא צ'ילה ממשיך באימונים עם מערכות נשק מתוצרת ישראל. האתר Infodefensa.com מדווח כי אגד התותחנים "דולורס" מס' 6  של החטיבה הממונעת "רנקגואה" מס' 4 מהדיביזיה השישית בצבא צ'ילה ביצעה אימון ירי עם מערכת הרקטות LAR 160 בשטח האימונים פמפה צ'אקה באריקה, כחלק מתכנית האימונים השנתית של היחידה.

האגד, שהוא היחיד בצבא צ'ילה בעל רקטות ארטילריות, ביצע ירי של רקטות MK-IV  בקליבר 160 מ"מ מעל גבי משאיות מרצדס-בנץ MB 2653 הנושאות משגרים בני 13 רקטות כל אחד. התרגול כלל גם שימוש במשאיות מרצדס בנץ MB 2653 מסוללת התמיכה הלוגיסטית ומצוידות במנוף הידראולי לביצוע תהליך החלפה של רקטות LAR 160 שבהן השתמשו במטווח.

מערכת משגר הרקטות רב הקנים LAR 160 פותחה בסוף שנות השבעים על ידי התעשייה הצבאית הישראלית (תעש), כיום אלביט מערכות, ושולבה בצבא צ'ילה בשנת 1993. רקטות LAR 160 הן בקוטר 160 מ"מ, אורכן 3.4 מטרים ומשקלן 100 ק"ג. רקטות MK-IV, בעלות טווח של 45 ק"מ, מיוצרות כיום גם על ידי החברה הצ'יליאנית Fábrica y Maestranzas del Ejército (Famae).

ההרמה וההפעלה של המשגרים המותקנים במשאית נעשים באמצעות מערכת אלקטרו-הידראולית בעלת מערכת גיבוי ידנית. לאחר שהמשאיות מתמקמות, מורדים ארבעה צינורות תמיכה לקרקע כדי לספק פלטפורמת ירי יציבה יותר. ניתן לירות את 26 הרקטות בדקה אחת ולהחליף את כל הקנים תוך חמש דקות.

כחלק מתוכנית המודרניזציה של מערכת בקרת האש של משגרי הרקטות LAR 160, מיישמת היחידה שימוש במערכת בקרת אש ופיקוד ושליטה נקולפן  (Nekulpan) שפותחה במשותף על ידי Famae וחברת Desarrollos de Automatización (Desa). מערכת נקולפן מאפשרת שליטה על כל המשתנים הבליסטיים כולל תרחישים קרטוגרפיים ושימוש בכל סוג של רקטות, ללא קשר למוצאם או ליצרן.