ראש המוסד הבא: סגנו של יוסי כהן 

נשיא אמריקאי חדש, נשיא איראני חדש, ואותה תכנית גרעין איראנית אותה צריך לעכב - זו הסביבה שיקבל ד', סגנו של כהן, בארבע השנים הקרובות לפחות. את המינוי צפינו כבר ביולי האחרון 

ראש המוסד הבא: סגנו של יוסי כהן 

צילום: חיים צח, לע"מ
 

כפי שצפינו בפרסום קודם (יולי 2020), ד' ימונה לראש המוסד הבא של מדינת ישראל. כיום ד' הוא סגנו של יוסי כהן. כהן אמור להשאר בתפקיד עד יוני 2021. במהלך תקופה זו יחפוף את הראש החדש. גם ד' צפוי להכנס לנעליים שהשאיר מאיר דגן ז"ל, ראש המוסד שמונה לעכב את תכנית הגרעין האיראנית. ובדומה לתמיר פדרו, גם ד', צפוי לפגוש במרבית הקדנציה שלו נשיא דמוקרטי, עם רצון מוצהר לחזור להסכמות הגרעין עם איראן. 

במידה וביידן יחזור להסכמות הגרעין עם טהרן, ויחליף את ג'ינה הספלד, ראש הCIA, באיש לו, המוסד הישראלי צפוי להתקל בחיכוך יתר עם מקבילו האמריקאי בכל הקשור לפעולות באיראן. בין היתר, אלו יכולות לכלול, כפי שפורסם בעבר, חיסולים, פיצוצים.

כמו גם, ד' צפוי לפגוש נשיא איראני חדש. הבחירות לנשיאות איראן אמורות להתקיים ביוני הקרוב (מועד עזיבתו של כהן), כאשר על הפרק שמועות שייתכן ואת התפקיד יאייש איש ניצי יותר מאשר רוחאני. יש המדברים על האפשרות שאיש משמרות המהפיכה ימונה לנשיא. בכל מקרה, נאחל לד' הצלחה בתפקיד. הצלחתו היא הצלחת כולנו. 

כהן מצידו יכול לרשום לפחות הצלחה אחת - כמו קודמיו בתפקיד, דגן ופרדו, גם בתקופתו איראן לא עשתה פריצה לגרעין צבאי באופן רשמי. 

אולי יעניין אותך גם