פרסום בארה"ב: שר ההגנה לשעבר מתווך בעסקת הנשק עם האמירויות 

אין שום אינדיקציה לכך שמאטיס מקבל תשלום עבור התווך. אך לקבוצת כהן, בה הוא יועץ בכיר, יש קשר עסקי נרחב עם התעשייה הביטחונית בארה"ב. כמו גם, מאטיס יושב בדירקטוריון ג'נרל דינמיקס

אנחנו רגילים לראות "לשעברים" מהעולם הביטחוני מתווכים בעסקאות ביטחוניות, אולם מעורבתו של שר ההגנה האמריקני לשעבר מעלה תהיות. על פי דיווח של huffpost, ג'ים מאטיס הוא זה שדוחף בבית הלבן את חבילת 23 מיליארד הדולר לאיחוד האמירויות הערביות. עסקה שמעלה חששות בישראל בשל החמקנים הכלולים בה. 

על פי הדיווח, שר ההגנה לשעבר מנסה להציל את מכירת הנשק המסיבית של הנשיא דונלד טראמפ לאיחוד האמירויות הערביות, כך אמרו שלושה אנשים המכירים את מעורבותו של מאטיס במכירה. 

מאטיס ודוברת חברת הייעוץ בה הוא עובד, קבוצת כהן, לא הגיבו מיד לבקשת ההופפוסט לתגובה. שגרירות האמירויות בארה"ב גם לא הגיבה. 

מאטיס התפטר מממשל טראמפ בשנת 2018 בגלל חילוקי דעות עם הנשיא ומאז כינה אותו איום על החוקה. אך נראה שהוא מוכן להתיישר עם טראמפ באמירויות, אותה הוא שיבח בעבר כשותף אמריקני רב עוצמה שהוא רואה בו "ספרטה הקטנה". לפני שהצטרף לממשל טראמפ, ייעץ מאטיס לצבא האמירויות בתפקיד ללא תשלום, כך חשף CNN.

"עבור מאטיס להיות מעורב בעסקה זה מדהים. זה מציב את ראש הפנטגון לשעבר בתפקיד סניגור לשלטון מלוכה מדכא האחראי להפרות רבות של זכויות אדם ומשברים הומניטריים, בייחוד בתימן ולוב", כותבים בפרסום. "זה מאיים לפגוע במוניטין שמאטיס טיפח רק לפני כמה שנים, כאשר לחץ על האמירויות והסעודים להפסיק את המערכה הצבאית האכזרית שלהן בתימן. וזה מדגיש כיצד פקידי ארה"ב לשעבר מטפחים יחסים זרים שיכולים להוביל להזדמנויות ולשימוש באמינותם כדי לסייד התנהגות מדאיגה בעולם." 

אין שום אינדיקציה לכך שמאטיס מקבל תשלום עבור עבודתו הנוכחית, אך לקבוצת כהן, בה הוא יועץ בכיר, יש קשר עסקי נרחב עם התעשייה הביטחונית, שעומדת להרוויח מהעסקה הענקית. מאטיס יושב גם בדירקטוריון של ג'נרל דינמיקס, חברת הגנה מרכזית עם פעולות באמירויות. 

אולי יעניין אותך גם