שרת ההגנה הצרפתית הודיעה על הקמתה של סוכנות הגנה דיגיטלית

הסוכנות החדשה תהיה אחראית, מטעם משרד ההגנה, על הובלת פרויקטים דיגיטליים מורכבים או בעלי סיכון-רב, ביישום המדיניות הדיגיטלית של המשרד בניצוחו של המנהל הכללי למערכות דיגיטליות ומידע ותקשורת (DGNUM)
 

By U.S. Secretary of Defense - 190907-D-BN624-0170, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=82992549

פלורנס פארלי, שרת ההגנה הצרפתית, הכריזה השבוע (שלישי) על הקמתה של הסוכנות הדיגיטלית להגנה (AND, Agence du numérique de défense), כצעד מרכזי חדש בפרויקט המודרניזציה הדיגיטלית של משרד ההגנה הצרפתי. לדברי השרה פארלי: "הטכנולוגיה הדיגיטלית תופסת מקום הולך-וגדל במרכז היכולות המבצעיות והתפקודיות של משרד ההגנה. ישנם מספר אלפי סוכנים אזרחיים וצבאיים וכמעט 1,500 מערכות מידע ותקשורת התורמות במישרין או בעקיפין למשימות המשרד.

"היה זה דחוף לפשט את דרכנו לעשות דברים למען יעילות תפעולית טובה יותר. משרד ההגנה הוא חלוץ בתחום זה ומתכוון להישאר כך. יותר מתמיד, טכנולוגיה דיגיטלית איתנה, אמינה ויעילה היא ערובה לחוסן".

בהודעה נמסר כי פרויקט המודרניזציה הדיגיטלית של משרד ההגנה הצרפתי, שהוחל בשנת 2018, עשה צעד גדול חדש בהקשר זה עם הקמתה של הסוכנות להגנה דיגיטלית. על ידי קיבוץ ואיחוד יכולות קיימות בכל הקשור לביצוע פרויקטים דיגיטליים, סוכנות זו מגלמת את רצונה של שרת ההגנה לבחון היטב את ארגון הטכנולוגיה הדיגיטלית של המשרד כדי להתמודד עם האתגרים הרבים הקשורים לשינויים שחלים בו.

כאשר תוקם בתחילת 2021, ה-AND תהפוך להיות אמת-המידה הפנימית החדשה בכל הקשור לניהול פרויקטים דיגיטליים, ותבטיח שליטה והפצה של שיטות העבודה הטובות ביותר. הסוכנות החדשה תהיה אחראית, מטעם משרד ההגנה, על הובלת פרויקטים דיגיטליים מורכבים או בעלי סיכון-רב, קרוב ככל האפשר לקווי העסקים. היא תמלא גם תפקיד מייעץ ותבטיח עקביות טכנית ואופטימיזציה של משאבי הפרויקטים המופקדים בידיה, באמצעות מתן מסגרת של שיטה ותמיכה.

כגוף נספח למנהל הרכש של משרד ההגנה הצרפתי (DGA), בראש ארגון חדש זה יעמוד ועד מנהל שיורכב מכל נציגי לקוחותיו: הצוות, המחלקות והשירותים של משרד ההגנה הצרפתי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית