הכרב"מ הרב-תכליתי של יונדאי רותם מוכן לאספקה

החברה הודיעה בשבוע שעבר כי זכתה בחוזה של מנהלת תכנית הרכש הביטחוני  הקוריאנית (DAPA)  לספק שני רכבי MUGV בתוך חצי שנה לצבא דרום קוריאה
 

הכרב"מ הרב-תכליתי של יונדאי רותם מוכן לאספקה

Multipurpose Unmanned Ground Vehicles that are based on its 6x6 HR-Sherpa platform. (Hyundai Rotem)

האתר Janes.com מדווח כי חברת יונדאי רותם (Hyundai Rotem) הקוריאנית נבחרה כספקית של כרב"מים רב-תכליתיים (MUGV) לצבא דרום קוריאה. החברה הודיעה בשבוע שעבר כי זכתה בחוזה של מנהלת תכנית הרכש הביטחוני (DAPA) לספק שני רכבי MUGV בתוך חצי שנה במסגרת תוכנית רכישה מואצת שמטרתה להכניס יכולות חדשות לצבא. החברה תספק גם את התמיכה הנלווית לשני הרכבים.

רכבי MUGV הם פלטפורמות רב-משימתיות במשקל שני טון, שניתן להתקין עליהם מגוון של ציוד משימה בהתאם לדרישות המשתמש. ניתן להשתמש ברכב לביצוע סיור קרבי בסביבות שדה קרב דחוסות ועמוסות בכדי לשפר את כוח האש ואת יכולת השרידות של הכוחות. ניתן להשתמש ברכב גם לתפקידים נוספים כדוגמת תחמושת, אספקה מתכלה ופינוי נפגעים.

ה-MUGV מבוסס על הרכב HR-Sherpa של יונדאי רותם, פלטפורמת 6×6 רב-משימתית לשימוש כפול שאורכה 2.7 מטרים, רוחבה 1.7 מ' וגובהה 0.9 מטר. משקלו 1.6 טון בתצורת הבסיס שלו, ועד שני טון בהעמסה מלאה. החברה תספק גם מערכת נשק נשלטת-מרחוק (RCWS) ומתכננת לחמש אותו במקלע קל בקליבר 5.56 מ"מ.

הרכב"מ המופעל באמצעות סוללה מצויד בטכנולוגיית צמיגים ללא אוויר ויכול להסתובב על צירו. הוא מצויד גם בסוללה מקוררת מים ומערכת ניהול חום משולבת התומכת בנסיעה למרחקים ארוכים בפעילות בכל תנאי מזג האוויר, ומספק זמן פעולה של שש שעות בתנועה במהירות של 5 קמ"ש. הכרב"מ יכול גם להגיע למהירויות כביש וקרוס-קאנטרי של עד 40 קמ"ש ו-10 קמ"ש, בהתאמה.
 

אולי יעניין אותך גם