אח"י 'מגן' מגיעה לחיפה

סטי"ל סער 6 הראשון של זרוע הים, מגיע לנמל חיפה ומצטרף לחיל הים. על הספינה יותקנו ציוד, מערכות נשק, ומערכות לחימה ואלקטרוניקה - הכל תוצרת התעשיות הביטחוניות הישראליות

צילום: דובר צה"ל

אח"י 'מגן' תתקבל היום (רביעי) בנמל חיפה בטקס רשמי בהשתתפות מכובדי מערכת הביטחון והמערכת הפוליטית. ספינת הטילים אח"י 'מגן', הראשונה מדגם סער 6 של זרוע הים, תגיע לנמל חיפה בתום מסע בן מספר שבועות ממספנת הייצור TKMS תיסנקרופ בגרמניה. 

אח"י 'מגן' עברה למעשה בהצלחה את מבחן כושר השיט הראשונה בדרכה לנמל חיפה, כאשר חצתה בתנאי סערה את מפרץ ביסקיין. היא ספינת סער 6 הראשונה מבין ארבע שקולט חיל הים, ואחריה יבואו בשנים הקרובות הספינות 'עוז', 'עצמאות' ו'ניצחון'. ספינות אלה מיועדות להצטרף למערך הגנת המים הכלכליים של ישראל, להגן על אסדות הגז ומשאבי האנרגיה הימית של המדינה ולשמור על נתיבי הספנות והסחר.

אח"י 'מגן' תיקשר למזח חדש מיוחד במספנת חיל הים בנמל חיפה, שם תשהה כמה חודשים לשם התקנת ציוד ומערכות לחימה, אלקטרוניקה, ומערכות נשק - הכל תוצרת התעשיות הביטחוניות הישראליות. בספינה אח"י 'מגן' משרת צוות של 90 איש. משקלה 1,900 טונות, והיא מצויידת באמצעים משופרים לגילוי וניטור מטרות, וכן ליירוט טילים באמצעות מערכות כיפה ימית וברק 8. בספינה סיפון מיוחד למסוק, שמאריך את הטווח המבצעי שלה.

ספינות הסער 6 יאובזרו במערכות לוחמה אלקטרונית של אלביט. מערכות הלחימה מצוידות במקלטים דיגיטליים, טכנולוגיית עיבוד אותות מתקדמות וכלי ניתוח הבנויים בארכיטקטורה פתוחה, המאפשרת יכולות מבצעיות יעילות ומוכחות תוך שימור הגמישות להתמודדות עם איומים קיימים ועתידיים. מערכות הל"א פותחו בחברת אלישרא של אלביט מערכות, המהווה מוקד ידע של מדינת ישראל בתחום הלוחמה האלקטרונית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית